res 1
res 2
res 3
res 4
res 5
res 6

Resi e rimborsiReturns and refunds返品と払い戻し

  • RESI
  • PUOI DECIDERE DI RENDERE QUALSIASI PRODOTTO ACQUISTATO SU SBU.IT ENTRO 14 GIORNI DALLA DATA DI CONSEGNA.
    GLI ARTICOLI DEVONO ESSERE RESTITUITI NELLE STESSE CONDIZIONI IN CUI LI HAI RICEVUTI E CON TUTTI I CARTELLINI ATTACCATI.
    SE IL TUO RESO NON SODDISFA LE CONDIZIONI ELENCATE, IL PACCO TI VERRÀ RISPEDITO E IL RIMBORSO NON SARÀ EFFETTUATO.
    PUOI SPEDIRE IL TUO RESO SOLO DAL PAESE IN CUI HAI EFFETTUATO L'ORDINE.
  • SE DESIDERI RESTITUIRE LA MERCE, INVIA UN'E-MAIL A shop@SBU.IT E RICHIEDI IL TUO NUMERO DI AUTORIZZAZIONE AL RESO (RAN).
    LA RICHIESTA SCRITTA DEVE CONTENERE IL NUMERO D'ORDINE ED IL CODICE DEGLI ARTICOLI DA RESTITUIRE.
  • DOPO AVER INOLTRATO LA RICHIESTA A SBU.IT, RICEVERAI UN’E-MAIL CON IL NUMERO DI AUTORIZZAZIONE AL RESO (RAN) E LE ISTRUZIONI DA SEGUIRE PER POTER EFFETTUARE IL RESO È NECESSARIO SCRIVERE IL PROPRIO RAN SULLA COPIA DELLA RICEVUTA DA RIPORRE NEL PACCO.
    I CLIENTI SONO PREGATI DI SEGUIRE FEDELMENTE LE ISTRUZIONI LORO FORNITE.
  • GLI ARTICOLI NON POSSONO ESSERE CAMBIATI.
    L'UNICO MODO PER SOSTITUIRE UN PRODOTTO È SEGUIRE LA PROCEDURA DI RESO ED EFFETTUARE UN NUOVO ORDINE.
  • RIMBORSI
  • SOLITAMENTE ACCETTIAMO IL RESO ENTRO 3 GIORNI LAVORATIVI DALLA DATA DI CONSEGNA AL NOSTRO MAGAZZINO E SOLO IN SEGUITO AL CONTROLLO QUALITÀ DEGLI ARTICOLI RESI; DOPO L'ACCETTAZIONE RICHIEDEREMO IMMEDIATAMENTE IL RIMBORSO E INVIEREMO UN'E-MAIL DI CONFERMA.
  • I TEMPI DI RIMBORSO VARIANO IN BASE AL METODO DI PAGAMENTO SCELTO:

    CARTA DI CREDITO: LA NOSTRA BANCA EFFETTUERÀ IL RIMBORSO ENTRO 7 GIORNI LAVORATIVI DALL'E-MAIL DI CONFERMA DELL’ACCETTAZIONE RESO.
    IL TEMPO NECESSARIO PER VISUALIZZARE IL RIMBORSO SUL PROPRIO CONTO DIPENDE DALL'ISTITUTO DI EMISSIONE DELLA CARTA.

    PAYPAL: IL RIMBORSO SARÀ VISIBILE SUL CONTO PAYPAL ENTRO 24 ORE DALL'E-MAIL DI CONFERMA DELL’ACCETTAZIONE DEL RESO.
  • I RIMBORSI SONO EMESSI NELLA STESSA VALUTA DELL'ACQUISTO ORIGINALE (EURO).
    IL RIMBORSO AVVERRÀ SUL CONTO DAL QUALE È STATO INVIATO IL PAGAMENTO.
    PER MOTIVI DI SICUREZZA NON SIAMO AUTORIZZATI A RIMBORSARE SU UN CONTO DIVERSO.
  • POLITICA DI RESO
  • TI CHIEDIAMO DI SEGUIRE LA POLITICA DI RESO DI SBU.IT, DI SEGUITO RIPORTATA.
  • GLI ARTICOLI POSSONO ESSERE RESTITUITI SOLO PER IL RIMBORSO.
  • GLI ARTICOLI DEVONO ESSERE RESTITUITI NELLE STESSE CONDIZIONI IN CUI SONO STATI ORIGINARIAMENTE INVIATI, CONFEZIONATI IN MODO ORDINATO E CON IL CARTELLINO ANCORA ALLEGATO.

    GLI ARTICOLI RESI NON DEVONO ESSERE STATI INDOSSATI, LAVATI O ALTERATI IN ALCUN MODO.
    LE SUOLE DELLE CALZATURE DEVONO ESSERE IN PERFETTE CONDIZIONI E NON PRESENTARE SEGNI D’USO.

    GLI ARTICOLI DEVONO ESSERE RESTITUITI CON TUTTE LE ETICHETTE ORIGINALI, INVOLUCRI ED ALTRI ACCESSORI (DUSTBAG, E COPRI ABITI, ECC.) RICEVUTI NEL PACCO.
    LE CALZATURE E GLI ACCESSORI DEVONO ESSERE RESTITUITI NELLE LORO CONFEZIONI ORIGINALI, CHE NON DEVONO ESSERE DANNEGGIATE E ALTERATE O UTILIZZATE COME SCATOLA DA IMBALLAGGIO PER LA SPEDIZIONE.
  • IN CASO DI MERCE DIFETTOSA O NON CORRETTA A SEGUITO DI UN ERRORE COMMESSO DA SBU.IT, I CLIENTI SONO PREGATI DI SEGUIRE LE ISTRUZIONI SOPRA INDICATE.
    SI PREGANO I CLIENTI DI FORNIRE PROVE FOTOGRAFICHE COMPROVANTI IL DIFETTO O L’ERRORE.
    IN QUESTI CASI, LE SPESE DI SPEDIZIONE E GLI EVENTUALI ONERI DOGANALI SONO A CARICO DI SBU.IT.
  • I RESI DEVONO ESSERE SPEDITI NELLA SCATOLA DA IMBALLAGGIO ORIGINARIAMENTE UTILIZZATA DA SBU.IT, ACCOMPAGNATI DA UNA COPIA DELLA RICEVUTA.
  • LE SPESE DI SPEDIZIONE PER IL RESO SONO A CARICO DEL CLIENTE.
    GLI ONERI DOGANALI E LE SPESE D’IMPORTAZIONE SONO A CARICO DEL CLIENTE.
    DI SEGUITO, SONO RIPORTATI I COSTI DI SPEDIZIONE PER IL RESO PREVISTI PER LE SEGUENTI AREE GEOGRAFICHE:

    ITALIA: EUR 15,00
    UNIONE EUROPEA: EUR 30,00
    EXTRA EU (RESTO DEL MONDO): EUR 40,00

    I RESI AUTORIZZATI DA SBU.IT DEVONO ESSERE SPEDITI DALLA STESSA NAZIONE IN CUI È STATO ORIGINARIAMENTE SPEDITO L’ORDINE.
  • I RESI AUTORIZZATI DEVONO ESSERE SPEDITI CON IL CORRIERE INDICATO DA SBU.IT NELL’E-MAIL CONTENENTE LE ISTRUZIONI PER IL RESO.
    SBU.IT SI RISERVA IL DIRITTO DI NON ACCETTARE RESI NEL CASO IN CUI IL CLIENTE AFFIDI LA SPEDIZIONE AD UN CORRIERE DIFFERENTE DA QUELLO INDICATO E NEL CASO IN CUI LA CONSEGNA COMPORTI COSTI AGGIUNTIVI PER SBU.IT O RICHIEDA IL RITIRO PRESSO UNA FILIALE DEL CORRIERE.
  • SBU.IT SI RISERVA IL DIRITTO DI RIFIUTARE I RESI CHE NON SONO STATI AUTORIZZATI O NON INVIATI IN CONFORMITÀ CON LA POLITICA DI RESO.
    IN QUESTI CASI, SBU.IT RESTITUIRÀ IL PACCO AL MITTENTE ALL’INDIRIZZO DI SPEDIZIONE ORIGINALE.
  • RETURNS
  • YOU CAN RETURN ANY ITEM PURCHASED ON SBU.IT WITHIN 14 DAYS OF THE DELIVERY DATE.
    MAKE SURE THE MERCHANDISE YOU RETURN IS IN ITS ORIGINAL CONDITION, TAGS AND PACKAGING INCLUDED.
    IF YOUR RETURN DOES NOT MEET THE CONDITIONS LISTED, THE PACKAGE WILL BE SENT BACK TO YOU.
    ALL RETURNS MUST BE SHIPPED FROM THE SAME COUNTRY THEY WERE PURCHASED FROM.
  • IF YOU WISH TO RETURN AN ITEM, SEND AN E-MAIL TO shop@SBU.IT AND REQUEST A RETURN AUTHORIZATION NUMBER (RAN).
    THE WRITTEN REQUEST WILL HAVE TO INCLUDE THE ORDER NUMBER AND THE CODE OF THE ITEM(S) TO BE RETURNED.
  • AFTER SUBMITTING SUCH REQUEST TO SBU.IT, YOU WILL RECEIVE AN EMAIL CONTAINING THE RETURN AUTHORIZATION NUMBER (RAN) AND THE DETAILED INSTRUCTIONS TO BE FOLLOWED IN ORDER TO COMPLETE THE RETURN.
    IT IS NECESSARY TO WRITE THE GIVEN RAN ON THE COPY OF THE RECEIPT WHICH IS TO BE PUT IN THE BOX.
    CUSTOMER IS KINDLY INVITED TO ACCURATELY FOLLOW THE RETURN INSTRUCTIONS.
  • THE ONLY WAY TO EXCHANGE A PRODUCT IS TO RETURN IT AND MAKE A NEW ORDER.
  • REFUNDS
  • WE USUALLY ACCEPT RETURNS WITHIN 3 BUSINESS DAYS OF THEIR ARRIVAL AT OUR WAREHOUSE AND ONLY AFTER THE QUALITY CHECK ON THE ITEM(S).
    ONCE YOUR RETURN HAS BEEN ACCEPTED, WE WILL IMMEDIATELY REQUEST REIMBURSEMENT AND SEND YOU A CONFIRMATION E-MAIL.
  • THE TIME NEEDED TO PROCESS YOUR REFUND MAY VARY BASED ON THE PAYMENT METHOD USED:

    CREDIT CARD: OUR BANK WILL REIMBURSE YOU WITHIN 7 BUSINESS DAYS OF THE RETURN ACCEPTANCE CONFIRMATION E-MAIL.
    THE TIME IT TAKES TO RESTORE THE CREDIT BACK TO YOUR ACCOUNT DEPENDS ON THE CREDIT CARD ISSUER.
    PAYPAL: YOU WILL SEE THE REFUND IN YOUR PAYPAL ACCOUNT WITHIN 24 HOURS OF THE RETURN CONFIRMATION E-MAIL.

    REFUND IS MADE ON THE SAME CURRENCY OF THE ORIGINAL ORDER (EURO).

    THE AMOUNT WILL BE REFUNDED TO THE ACCOUNT FROM WHICH THE PAYMENT WAS MADE. FOR SECURITY REASONS, WE ARE NOT AUTHORIZED TO REFUND A DIFFERENT ACCOUNT.
  • RETURN POLICY
  • YOU ARE KINDLY INVITED TO CAREFULLY FOLLOW THE RETURN POLICY OF SBU.IT, SUMMED UP BELOW.

    ITEMS CAN BE RETURNED ONLY FOR REFUND.
    ITEMS MUST BE RETURNED IN THEIR ORIGINAL CONDITIONS, NEATLY PACKED AND WITH THE TAG STILL ATTACHED.
  • THE RETURNED ITEMS SHOULD HAVE NOT BEEN WORN, WASHED OR ALTERED.
    THE SHOES’ SOLES MUST BE RETURNED IN PERFECT CONDITIONS AND SHOULD NOT SHOW ANY SIGNS OF USE.
    ITEMS MUST BE RETURNED WITH THEIR ORIGINAL TAG, WRAPPING AND OTHER ACCESSORIES (DUSTBAG AND COVERS, ETC.) RECEIVED IN THE BOX.
    SHOES AND ACCESSORIES MUST BE RETURNED IN THEIR ORIGINAL PACKAGING THAT SHOULD NOT BE DAMAGED OR ALTERED OR USED AS THE PACKING BOX FOR SHIPMENT.
  • IN CASE OF DEFECTIVE ITEM, OR INCORRECT ITEM FOLLOWING A MISTAKE ATTRIBUTED TO SBU.IT, CUSTOMER IS KINDLY ASKED TO FOLLOW THE SAME RETURN INSTRUCTIONS.
    ALSO, CUSTOMER IS ASKED TO ATTACH DETAILED PICTURES PROVING THE DEFECT OR THE MISTAKE.
    IN THESE CASES, SHIPPING COSTS AND DUTY AND TAX FEES WILL BE AT THE EXPENSE OF SBU.IT.
  • RETURNS WILL HAVE TO BE PACKED IN THE SAME BOX SENT BY SBU.IT, AND SHOULD HAVE A COPY OF THE RECEIPT INSIDE.
  • SHIPPING FEES ARE CHARGED TO CUSTOMER.
    ANY DUTY AND IMPORT TAX ARE AT THE CUSTOMER’S EXPENSE.
    BELOW THE SHIPPING FEES SET FOR EACH GEOGRAPHIC AREA:

    ITALY: EUR 15,00
    EUROPEAN UNION (ITALY EXCLUDED): EUR 30,00
    REST OF THE WORLD: EUR 40,00

    RETURN AUTHORIZED BY SBU.IT MUST BE SHIPPED FROM THE SAME SHIPPING COUNTRY SBU.IT SENT THE PARCEL TO.
  • AUTHORIZED RETURNS MUST BE SHIPPED USING THE CARRIER SUGGESTED BY SBU.IT IN THE EMAIL PROVIDING THE RETURN INSTRUCTIONS.
    SBU.IT RESERVES THE RIGHT NOT TO ACCEPT RETURNS IF CUSTOMER TENDERS THE BOX TO A DIFFERENT CARRIER AND IN CASE THE DELIVERY OF THE PARCEL ENTAILS EXTRA COSTS FOR SBU.IT OR INVOLVES THE COLLECTION TO ONE OF THE CARRIER’S BRANCHES.
  • SBU.IT RESERVES THE RIGHT TO REFUSE RETURNS THAT HAVE NOT BEEN PROPERLY AUTHORIZED OR SENT NOT IN ACCORDANCE WITH THE RETURN POLICY OF SBU.IT.
    IN THESE CASES, SBU.IT WILL RETURN THE BOX TO THE SENDER AT THE ORIGINAL SHIPPING ADDRESS.
  • RETURNS
  • YOU CAN RETURN ANY ITEM PURCHASED ON SBU.IT WITHIN 14 DAYS OF THE DELIVERY DATE.
    MAKE SURE THE MERCHANDISE YOU RETURN IS IN ITS ORIGINAL CONDITION, TAGS AND PACKAGING INCLUDED.
    IF YOUR RETURN DOES NOT MEET THE CONDITIONS LISTED, THE PACKAGE WILL BE SENT BACK TO YOU.
    ALL RETURNS MUST BE SHIPPED FROM THE SAME COUNTRY THEY WERE PURCHASED FROM.
  • IF YOU WISH TO RETURN AN ITEM, SEND AN E-MAIL TO shop@SBU.IT AND REQUEST A RETURN AUTHORIZATION NUMBER (RAN).
    THE WRITTEN REQUEST WILL HAVE TO INCLUDE THE ORDER NUMBER AND THE CODE OF THE ITEM(S) TO BE RETURNED.
  • AFTER SUBMITTING SUCH REQUEST TO SBU.IT, YOU WILL RECEIVE AN EMAIL CONTAINING THE RETURN AUTHORIZATION NUMBER (RAN) AND THE DETAILED INSTRUCTIONS TO BE FOLLOWED IN ORDER TO COMPLETE THE RETURN.
    IT IS NECESSARY TO WRITE THE GIVEN RAN ON THE COPY OF THE RECEIPT WHICH IS TO BE PUT IN THE BOX.
    CUSTOMER IS KINDLY INVITED TO ACCURATELY FOLLOW THE RETURN INSTRUCTIONS.
  • THE ONLY WAY TO EXCHANGE A PRODUCT IS TO RETURN IT AND MAKE A NEW ORDER.
  • REFUNDS
  • WE USUALLY ACCEPT RETURNS WITHIN 3 BUSINESS DAYS OF THEIR ARRIVAL AT OUR WAREHOUSE AND ONLY AFTER THE QUALITY CHECK ON THE ITEM(S).
    ONCE YOUR RETURN HAS BEEN ACCEPTED, WE WILL IMMEDIATELY REQUEST REIMBURSEMENT AND SEND YOU A CONFIRMATION E-MAIL.
  • THE TIME NEEDED TO PROCESS YOUR REFUND MAY VARY BASED ON THE PAYMENT METHOD USED:

    CREDIT CARD: OUR BANK WILL REIMBURSE YOU WITHIN 7 BUSINESS DAYS OF THE RETURN ACCEPTANCE CONFIRMATION E-MAIL.
    THE TIME IT TAKES TO RESTORE THE CREDIT BACK TO YOUR ACCOUNT DEPENDS ON THE CREDIT CARD ISSUER.
    PAYPAL: YOU WILL SEE THE REFUND IN YOUR PAYPAL ACCOUNT WITHIN 24 HOURS OF THE RETURN CONFIRMATION E-MAIL.

    REFUND IS MADE ON THE SAME CURRENCY OF THE ORIGINAL ORDER (EURO).

    THE AMOUNT WILL BE REFUNDED TO THE ACCOUNT FROM WHICH THE PAYMENT WAS MADE. FOR SECURITY REASONS, WE ARE NOT AUTHORIZED TO REFUND A DIFFERENT ACCOUNT.
  • RETURN POLICY
  • YOU ARE KINDLY INVITED TO CAREFULLY FOLLOW THE RETURN POLICY OF SBU.IT, SUMMED UP BELOW.

    ITEMS CAN BE RETURNED ONLY FOR REFUND.
    ITEMS MUST BE RETURNED IN THEIR ORIGINAL CONDITIONS, NEATLY PACKED AND WITH THE TAG STILL ATTACHED.
  • THE RETURNED ITEMS SHOULD HAVE NOT BEEN WORN, WASHED OR ALTERED.
    THE SHOES’ SOLES MUST BE RETURNED IN PERFECT CONDITIONS AND SHOULD NOT SHOW ANY SIGNS OF USE.
    ITEMS MUST BE RETURNED WITH THEIR ORIGINAL TAG, WRAPPING AND OTHER ACCESSORIES (DUSTBAG AND COVERS, ETC.) RECEIVED IN THE BOX.
    SHOES AND ACCESSORIES MUST BE RETURNED IN THEIR ORIGINAL PACKAGING THAT SHOULD NOT BE DAMAGED OR ALTERED OR USED AS THE PACKING BOX FOR SHIPMENT.
  • IN CASE OF DEFECTIVE ITEM, OR INCORRECT ITEM FOLLOWING A MISTAKE ATTRIBUTED TO SBU.IT, CUSTOMER IS KINDLY ASKED TO FOLLOW THE SAME RETURN INSTRUCTIONS.
    ALSO, CUSTOMER IS ASKED TO ATTACH DETAILED PICTURES PROVING THE DEFECT OR THE MISTAKE.
    IN THESE CASES, SHIPPING COSTS AND DUTY AND TAX FEES WILL BE AT THE EXPENSE OF SBU.IT.
  • RETURNS WILL HAVE TO BE PACKED IN THE SAME BOX SENT BY SBU.IT, AND SHOULD HAVE A COPY OF THE RECEIPT INSIDE.
  • SHIPPING FEES ARE CHARGED TO CUSTOMER.
    ANY DUTY AND IMPORT TAX ARE AT THE CUSTOMER’S EXPENSE.
    BELOW THE SHIPPING FEES SET FOR EACH GEOGRAPHIC AREA:

    ITALY: EUR 15,00
    EUROPEAN UNION (ITALY EXCLUDED): EUR 30,00
    REST OF THE WORLD: EUR 40,00

    RETURN AUTHORIZED BY SBU.IT MUST BE SHIPPED FROM THE SAME SHIPPING COUNTRY SBU.IT SENT THE PARCEL TO.
  • AUTHORIZED RETURNS MUST BE SHIPPED USING THE CARRIER SUGGESTED BY SBU.IT IN THE EMAIL PROVIDING THE RETURN INSTRUCTIONS.
    SBU.IT RESERVES THE RIGHT NOT TO ACCEPT RETURNS IF CUSTOMER TENDERS THE BOX TO A DIFFERENT CARRIER AND IN CASE THE DELIVERY OF THE PARCEL ENTAILS EXTRA COSTS FOR SBU.IT OR INVOLVES THE COLLECTION TO ONE OF THE CARRIER’S BRANCHES.
  • SBU.IT RESERVES THE RIGHT TO REFUSE RETURNS THAT HAVE NOT BEEN PROPERLY AUTHORIZED OR SENT NOT IN ACCORDANCE WITH THE RETURN POLICY OF SBU.IT.
    IN THESE CASES, SBU.IT WILL RETURN THE BOX TO THE SENDER AT THE ORIGINAL SHIPPING ADDRESS.
* Consegna express gratuita per ordini superiori a 199 € * Free express delivery on orders over € 199 * €199以上のお買い上げで送料無料
Strategic Business Unit SBU JeansSBU JeansSBU Jeans Sbu MagazineSbu MagazineSbu Magazine
* Spedizione gratuita per ordini di almeno € 199 * Free express delivery on orders over € 199 * €199以上のお買い上げで送料無料