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Condizioni di venditaTerms of sale販売条件

  • 7. Diritto di recesso
  • 7.1
  • Hai il diritto di recedere dal contratto concluso con il venditore, senza alcuna penalità e senza specificarne il motivo, entro quattordici (14) giorni decorrenti dal giorno del ricevimento dei prodotti acquistati su www.sbu.it. non è invece possibile cambiare il capo scelto con un altro.
  • 7.2
  • Per recedere dal contratto puoi utilizzare il modulo di reso (conforme al modulo tipo ai sensi dell’art. 49, comma 4 del codice del consumo) da compilare e trasmettere direttamente online attraverso il sito www.sbu.it, ovvero redigere e inviare al venditore altra dichiarazione esplicita della tua decisione di recedere dal contratto.
    Qualora tu scelga di utilizzare il modulo di reso da trasmettere direttamente online attraverso il sito www.sbu.it, il venditore ti invierà conferma a mezzo e-mail dell’avvenuto ricevimento della richiesta di recesso.
    Qualora tu scelga, invece, di inviare altra dichiarazione di recesso, l’onere di provare il corretto e tempestivo esercizio del diritto di recesso, graverà su di te.
  • 7.3
  • Una volta esercitato il recesso dal contratto, dovrai restituire i prodotti al venditore consegnandoli al corriere per la spedizione entro quattordici (14) giorni che decorrono da quando hai comunicato al venditore la tua decisione di recedere dal contratto.
  • 7.4
  • Le uniche spese a tuo carico sono quelle di restituzione dei prodotti acquistati, salvo che il venditore ti abbia espressamente esonerato da tali spese al momento dell’acquisto e alla ulteriore condizione che tu ti avvalga dello spedizioniere indicato dal venditore nel modulo di reso.
  • 7.5
  • Qualora tu decida di utilizzare lo spedizioniere indicato dal venditore nel modulo di reso, non dovrai tuttavia effettuare in prima persona il pagamento delle spese, a tuo carico, di restituzione dei prodotti acquistati.
    Il pagamento delle spese di restituzione dei prodotti acquistati sarà effettuato, per tuo conto, direttamente dal venditore, che ti libererà pertanto da ogni obbligo di pagamento verso lo spedizioniere.
    Il venditore, per il pagamento della restituzione, tratterrà infatti dal rimborso una somma a forfait pari al costo di spedizione standard dei prodotti acquistati.
    Inoltre, dal momento della riconsegna dei prodotti acquistati allo spedizioniere indicato dal venditore nel modulo di reso, il venditore ti esonera da qualsiasi responsabilità in caso di smarrimento o danneggiamento dei prodotti durante il trasporto.
  • 7.6
  • Nel caso tu decida di utilizzare una modalità di spedizione diversa da quella indicata dal venditore nel modulo di reso, dovrai invece effettuare in prima persona il pagamento delle spese, a tuo carico, di restituzione dei prodotti acquistati. in tal caso verrà rimborsato anche un importo equivalente al costo della spedizione standard dei prodotti acquistati, mentre non saranno rimborsati gli eventuali costi supplementari da te sostenuti per aver scelto una tipologia di spedizione e consegna diversa e/o più rapida di quella standard.
    Potrà restare, in questo caso, a tuo carico la responsabilità in caso di smarrimento o danneggiamento dei prodotti durante il trasporto, che sia dovuto ad una tua negligente scelta del vettore e/o delle modalità di spedizione.
  • 7.7
  • Il diritto di recesso - oltre al rispetto dei termini e delle modalità descritte ai precedenti punti 7.1, 7.2, 7.3 e 7.4 - si intende esercitato correttamente qualora siano interamente rispettate anche le seguenti condizioni:
    a) il modulo di reso trasmesso direttamente online attraverso il sito www.sbu.it o altra dichiarazione esplicita della tua decisione di recedere dal contratto devono essere correttamente compilati e trasmessi al venditore entro quattordici (14) giorni dal ricevimento dei prodotti;
    b) i prodotti non devono essere stati utilizzati, indossati, lavati;
    c) il cartellino identificativo deve essere ancora attaccato ai prodotti con il sigillo monouso che costituisce parte integrante del bene;
    d) i prodotti devono essere restituiti nella loro confezione originale;
    e) i prodotti resi devono essere consegnati allo spedizioniere entro quattordici (14) giorni che decorrono da quando hai comunicato al venditore la tua decisione di recedere dal contratto;
    f) i prodotti non devono essere danneggiati.
  • 7.8
  • Se il diritto di recesso è esercitato seguendo le modalità ed i termini indicati in questo paragrafo 7, il venditore provvede a rimborsare le eventuali somme già incassate per l'acquisto dei prodotti secondo le modalità ed i termini previsti.
  • 7.9
  • Le somme ti saranno rimborsate nel minore tempo possibile ed, in ogni caso, entro quattordici (14) giorni dalla data in cui il venditore è venuto a conoscenza dell'esercizio del tuo diritto di recesso, provvederemo ad attivare le procedure di rimborso, una volta verificata la corretta esecuzione dei termini e delle condizioni sopra indicate, come indicato nel paragrafo 8.
  • 7.10
  • qualora non siano rispettati le modalità ed i termini per l'esercizio del tuo diritto di recesso, di cui alle lettere a), e) ed f) del precedente paragrafo 7, non avrai diritto al rimborso delle somme già corrisposte al venditore.
    Entro 14 giorni dall’invio della e-mail con cui ti sarà comunicata la mancata accettazione del reso, potrai scegliere di riottenere, a tue spese, i prodotti nello stato in cui sono stati restituiti al venditore, dandone comunicazione al venditore stesso, secondo le modalità che ti saranno comunicate.
    In caso contrario, il venditore potrà trattenere i prodotti, oltre alle somme già pagate per il loro acquisto.
  • Qualora non siano rispettate le condizioni di cui alle lettere b), c) e d) del precedente paragrafo 7.7, non avrai diritto all’integrale rimborso delle somme già corrisposte al venditore.
    Sarai, infatti, responsabile della diminuzione di valore dei prodotti restituiti, conseguente da un utilizzo diverso da quello autorizzato dal venditore allo scopo di consentirti di accertare la natura, le caratteristiche ed il funzionamento dei prodotti stessi.
    In questa ipotesi, dal rimborso previsto sarà detratta una percentuale compresa tra il 10 ed il 90 percento delle somme da te corrisposte al venditore per l’acquisto dei prodotti restituiti, secondo quanto ti sarà specificamente comunicato, via posta elettronica, dal venditore.
    Entro 14 giorni dall’invio della e-mail con cui ti sarà comunicata la somma detratta dal rimborso, potrai scegliere di riottenere, a tue spese, i prodotti nello stato in cui sono stati restituiti al venditore, dandone comunicazione al venditore stesso, secondo le modalità che ti saranno comunicate.
    In caso contrario, il venditore potrà trattenere i prodotti e un importo corrispondente alla percentuale detratta sul rimborso.
    Nel caso in cui le verifiche non si concludano positivamente, il venditore provvede a comunicarti, via posta elettronica, la riscontrata sussistenza di una diminuzione di valore dei prodotti restituiti, derivante dal mancato rispetto, da parte tua, delle condizioni di cui alle lettere b) c) e d) del precedente paragrafo 8.3. contestualmente il venditore provvede a comunicarti, inoltre, l’importo che sarà detratto dalle somme da te corrisposte per l’acquisto dei prodotti restituiti; ferma restando, in alternativa, la possibilità di riottenere, a tue spese, i prodotti nello stato in cui sono stati restituiti al venditore, secondo quanto previsto al precedente paragrafo 7.10.
  • 8. Tempi e modalità di rimborso
  • 8.1
  • Dopo la restituzione dei prodotti, il venditore provvede ai necessari accertamenti relativi alla conformità degli stessi alle condizioni ed i termini indicati nel paragrafo 7.
    Nel caso in cui le verifiche si concludano positivamente, il venditore provvede ad inviarti, via posta elettronica, la relativa conferma dell'accettazione dei prodotti così restituiti.
    Nel caso in cui le verifiche non si concludano positivamente, il venditore provvede a comunicarti, via posta elettronica, la riscontrata sussistenza di una diminuzione di valore dei prodotti restituiti, derivante dal mancato rispetto, da parte tua, delle condizioni di cui alle lettere b) c) e d) del precedente paragrafo 8.3.
    Contestualmente il venditore provvede a comunicarti, inoltre, l’importo che sarà detratto dalle somme da te corrisposte per l’acquisto dei prodotti restituiti; ferma restando, in alternativa, la possibilità di riottenere, a tue spese, i prodotti nello stato in cui sono stati restituiti al venditore, secondo quanto previsto al precedente paragrafo 7.10.
  • 8.2
  • Qualunque sia la modalità di pagamento da te utilizzata, il rimborso, integrale o parziale, è attivato dal venditore, nel minor tempo possibile e comunque entro quattordici (14) giorni dalla data in cui il venditore è venuto a conoscenza dell'esercizio del tuo diritto di recesso previa verifica della corretta esecuzione del tuo diritto di recesso e verifica dei prodotti restituiti.
  • 8.3
  • Il venditore esegue il rimborso utilizzando lo stesso mezzo di pagamento da te adoperato per l’acquisto dei prodotti restituiti, salvo che tu abbia espressamente convenuto con il venditore l’utilizzo di un diverso mezzo di pagamento e a condizione che tu non debba sostenere alcun costo ulteriore quale conseguenza del rimborso.
    Qualora non vi sia corrispondenza tra il destinatario dei prodotti indicato nel modulo d'ordine e chi ha eseguito il pagamento delle somme dovute per il loro acquisto, il rimborso delle somme, in caso di esercizio del diritto di recesso, sarà eseguito dal venditore, in ogni caso, nei confronti di chi ha effettuato il pagamento.
  • 8.4
  • La data di valuta del riaccredito è la stessa dell'addebito; di conseguenza non subirai alcuna perdita in termini di interessi bancari.
  • 8.5
  • Il venditore indica per la restituzione dei prodotti dhl
    tramite dhl, utilizzando l'etichetta adesiva prestampata allegata al pacco contenente i prodotti, potrai restituire i prodotti al venditore, senza effettuare in prima persona il pagamento delle spese necessarie.
    Secondo le modalità ed i termini previsti per l'esercizio del diritto di recesso, tale metodo consente infatti al venditore il pagamento diretto, per tuo conto, delle spese di restituzione dei prodotti acquistati, liberandoti da ogni obbligo di pagamento verso lo spedizioniere.
    Tale metodo consente inoltre di verificare, in ogni momento, dove si trova ciascun pacco, liberandoti da qualsiasi responsabilità in caso di smarrimento o danneggiamento dei prodotti durante il trasporto.
  • 8.6
  • In caso tu decida di utilizzare, per la restituzione dei prodotti, uno spedizioniere diverso da quello indicato dal venditore, dovrai invece effettuare in prima persona il pagamento delle spese necessarie e resterà a tuo carico qualsiasi responsabilità in caso di smarrimento o danneggiamento dei prodotti durante il trasporto, secondo le modalità ed i termini previsti per l'esercizio del diritto di recesso.
  • 9. Privacy
  • 9.1
  • Potrai ottenere informazioni su come trattiamo i tuoi dati personali accedendo alla privacy policy.
  • 9.2
  • Ti preghiamo inoltre di leggere, se non l'avessi ancora fatto, le nostre condizioni generali d’uso perché contengono importanti indicazioni su come trattiamo i dati personali dei nostri utenti e sui sistemi di sicurezza adottati.
  • 9.3
  • Per ogni altra informazione sulla nostra privacy policy puoi contattare il nostro servizio clienti selezionando ‘privacy’ come argomento o contattarci all'indirizzo della nostra sede legale del venditore Service Box s.r.l., Via di San Pantaleo, 68/69 - 00186, Roma, Italia.
  • 10. Legge applicabile e soluzione delle controversie
  • 10.1
  • Le condizioni generali di vendita sono regolate dalla legge italiana e in particolare dal decreto legislativo 6 settembre 2005 n. 206, sul codice al consumo al capo i° “dei diritti dei consumatori nei contratti”, con specifico riferimento alla normativa in materia di contratti a distanza e dal decreto legislativo 9 aprile 2003 n. 70 su taluni aspetti concernenti il commercio elettronico.
  • 10.2
  • Nel caso di controversie tra il venditore e ciascun utente finale, nascenti dalle condizioni generali di vendita, il venditore garantisce, sin d'ora, la piena adesione ed accettazione del servizio di conciliazione risolvionline.
    Risolvionline è un servizio indipendente ed istituzionale, fornito dalla camera arbitrale della camera di commercio di Milano, che consente di raggiungere un accordo soddisfacente, con l'aiuto di un conciliatore neutrale e competente, in un modo amichevole e sicuro, su internet. per maggiori informazioni sul regolamento di risolvionline o per inviare una richiesta di conciliazione accedi a risolvionline.com.
  • 11. Modifica e aggiornamento
  • Le condizioni generali di vendita sono modificate di volta in volta anche in considerazione di eventuali mutamenti normativi. le nuove condizioni generali di vendita saranno efficaci dalla data di pubblicazione su www.sbu.it.
  • altre condizioni
  • 7. CONSUMER RIGHTS AND THE COOLING-OFF PERIOD
  • 7.1
  • IF YOU ARE A CONSUMER, YOU MAY CANCEL YOUR CONTRACT WITH THE VENDOR IN RELATION TO PRODUCTS PURCHASED FROM SBU.IT, WITHOUT ANY PENALTY AND WITHOUT SPECIFYING THE REASON, BY NOTIFYING THE VENDOR IN WRITING WITHIN FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS, BEGINNING ON THE DAY YOU RECEIVE THE PRODUCTS. IN THIS CASE YOU WILL RECEIVE A FULL REFUND OF THE PRICE OF THE PRODUCTS INCLUDING STANDARD DELIVERY COSTS, IF ANY HAVE BEEN PAID (BUT EXCLUDING SUPPLEMENTARY COSTS FOR EXPEDITED DELIVERY OPTIONS, GIFT WRAPPING AND OTHER ADDITIONAL EXPENSES) IN ACCORDANCE WITH THIS CLAUSE 8 AND CLAUSE 10 BELOW.
  • 7.2
  • YOU SHOULD RETURN THE PRODUCTS TO THE VENDOR WITHIN FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS FROM THE DATE YOU NOTIFY THE VENDOR OF THE CANCELLATION, IN THE SAME CONDITION IN WHICH YOU RECEIVED THEM AND AT YOUR OWN EXPENSE. YOU HAVE A LEGAL OBLIGATION TO TAKE REASONABLE CARE OF THE PRODUCTS WHILST THEY ARE IN YOUR POSSESSION. IF YOU FAIL TO COMPLY WITH THIS OBLIGATION, WE MAY HAVE A RIGHT OF ACTION AGAINST YOU FOR COMPENSATION.
  • 7.3
  • TO RETURN THE PRODUCTS:
    a) SUBMIT YOU SHOULD NOTIFY US IN WRITING WITHIN FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS, (BEGINNING ON THE DAY YOU RECEIVE THE PRODUCTS OR, FOR PURCHASES OF MULTIPLE PRODUCTS, THE DAY ON WHICH YOU RECEIVED THE LAST PRODUCT) BY COMPLETING AND SUBMITTING THE ONLINE RETURN FORM OR BY CONTACTING US. YOU SHOULD KEEP A RECORD OF YOUR CANCELLATION NOTICE
    b) THE PRODUCTS SHOULD NOT HAVE BEEN USED, WORN, WASHED OR DAMAGED;
    c) THE IDENTIFICATION TAG SHOULD STILL BE ATTACHED TO THE PRODUCTS WITH THE DISPOSABLE SEAL;
    d) THE PRODUCTS SHOULD BE RETURNED IN THEIR ORIGINAL PACKAGING;
    e) PRODUCTS SHOULD BE RETURNED TO THE VENDOR WITHIN FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS OF THE DATE YOU NOTIFY US OF YOUR DECISION TO CANCEL.
  • 7.4
  • IF YOU CANCEL THE CONTRACT WITHIN THE FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS COOLING-OFF PERIOD PURSUANT TO THIS CLAUSE 7, WE WILL PROCESS THE REFUND DUE TO YOU AS SOON AS POSSIBLE AND, IN ANY EVENT WITHIN: (A) WHERE WE COLLECT THE PRODUCTS FROM YOU THROUGH OUR APPROVED COURIER, FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS OF THE DAY ON WHICH YOU GAVE NOTICE OF YOUR CANCELLATION; OR (B) WHERE YOU RETURN THE PRODUCTS YOURSELF, FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS OF THE DAY WE RECEIVE THE RETURNED PRODUCTS OR, IF EARLIER, PROOF OF POSTAGE FROM YOU EVIDENCING THAT YOU HAVE SENT THE PRODUCTS BACK, WITHIN SUCH TIME. THE VENDOR WILL REFUND THE PRICE OF THE PRODUCT IN FULL, INCLUDING STANDARD DELIVERY COSTS, IF ANY HAVE BEEN PAID (BUT EXCLUDING SUPPLEMENTARY COSTS FOR EXPEDITED DELIVERY OPTIONS, GIFT WRAPPING AND OTHER ADDITIONAL EXPENSES). YOU WILL BE RESPONSIBLE FOR THE COST OF RETURNING THE PRODUCTS TO US, PROVIDED THAT THE REASON FOR THE RETURN IS NOT BECAUSE OF AN ERROR ON OUR PART OR BECAUSE THE ITEM IS FAULTY OR DEFECTIVE. YOU MAY BE LIABLE FOR, AND WE MAY DEDUCT FROM ANY REFUND DUE TO YOU, ANY DIMINUTION TO THE VALUE OF THE RETURNED PRODUCTS CAUSED BY YOUR HANDLING OF THE PRODUCTS, SAVE TO THE EXTENT NECESSARY TO ASCERTAIN THE CHARACTERISTICS, FUNCTIONS OR NATURE OF THE PRODUCTS. OTHER THAN AS SET OUT HEREIN, YOU WILL NOT INCUR ANY FEES AS A RESULT OF YOUR REQUEST FOR REIMBURSEMENT.
  • 7.5
  • YOU CAN RETURN THE PRODUCTS TO THE VENDOR EITHER BY:
    a) THE APPROVED COURIER (AS INDICATED ON THE ONLINE RETURN FORM) VIA THE PRE-PAID, PERSONALISED RETURN LABEL ENCLOSED IN YOUR ORIGINAL ORDER, AND THE VENDOR SHALL DEDUCT FROM YOUR REFUND THE COST OF RETURN POSTAGE;
    OR
    b) BY PACKAGING THE RELEVANT PRODUCTS SECURELY AND SENDING THEM, AT YOUR OWN RISK AND COST, TO THE VENDOR USING YOUR RETURN NUMBER (AS PROVIDED VIA THE ONLINE RETURN FORM). FOR YOUR PROTECTION, WE RECOMMEND THAT YOU USE A COURIER SERVICE IF YOU CHOOSE TO RETURN THE GOODS OTHER THAN VIA THE PRE-PAID MECHANISM AND APPROVED COURIER AS DETAILED AT CLAUSE 7.5(A).
  • 7.6
  • THE CANCELLATION RIGHT SET OUT IN THIS SECTION 8 DOES NOT APPLY TO:
    a) SEALED PRODUCTS UNSEALED BY YOU FOLLOWING DELIVERY, WHERE RETURN OF SUCH PRODUCTS IS UNSUITABLE DUE TO HEALTH PROTECTION OR HYGIENE REASONS;
    b) PRODUCTS WHICH ARE MADE TO YOUR SPECIFICATIONS OR CLEARLY PERSONALIZED;
    c) PRODUCTS WHICH HAVE BECOME INSEPARABLY MIXED WITH OTHER ITEMS AFTER DELIVERY.
  • 8. ITEMS RETURNED BECAUSE THEY ARE DAMAGED, DEFECTIVE OR INCORRECT
  • 8.1
  • IF YOU ARE RETURNING A PRODUCT BECAUSE OF AN ERROR ON OUR PART OR BECAUSE IT IS DAMAGED OR DEFECTIVE, WE WILL REFUND THE DELIVERY CHARGES INCURRED IN SENDING THE ITEM TO YOU AND PAY YOUR COSTS OF RETURNING IT TO US (EITHER VIA A PRE-PAID RETURN LABEL USING THE VENDOR'S APPROVED COURIER (AS INDICATED ON THE RETURN FORM), OR BY REFUNDING YOUR RETURN POSTAGE COSTS). THIS RIGHT IS ADDITIONAL TO YOUR STATUTORY RIGHT TO CANCEL AS SET OUT IN SECTION 8.
  • 8.2
  • YOU MUST NOTIFY THE VENDOR OF AN ERROR IN RESPECT OF THE PRODUCTS DELIVERED OR OF A DAMAGED OR DEFECTIVE PRODUCT WITHIN THIRTY (30) DAYS OF RECEIPT, IF A PRODUCT BECOMES FAULTY AFTER THE THIRTY (30) DAYS PLEASE CONTACT customer care TO OBTAIN FURTHER RETURNS INFORMATION. YOU MUST RETURN THE PRODUCTS IN THE SAME CONDITION IN WHICH YOU RECEIVED THEM. YOU HAVE A LEGAL OBLIGATION TO TAKE REASONABLE CARE OF THE PRODUCTS WHILST THEY ARE IN YOUR POSSESSION. IF YOU FAIL TO COMPLY WITH THIS OBLIGATION, WE MAY HAVE A RIGHT OF ACTION AGAINST YOU FOR COMPENSATION.
  • 8.3
  • TO RETURN THE PRODUCTS:
    a) YOU SHOULD NOTIFY US IN WRITING AS SOON AS PRACTICABLE AND IN ANY EVENT WITHIN FOURTEEN (14) DAYS, BY COMPLETING AND SUBMITTING THE ONLINE RETURN FORM. YOU SHOULD KEEP A RECORD OF YOUR CANCELLATION NOTICE;
    b) THE PRODUCTS SHOULD NOT HAVE BEEN USED, WORN, WASHED OR DAMAGED;
    c) THE IDENTIFICATION TAG SHOULD STILL BE ATTACHED TO THE PRODUCTS WITH THE DISPOSABLE SEAL;
    d) THE PRODUCTS SHOULD BE RETURNED, COMPLETE AND UNUSED, WITH THEIR ORIGINAL PACKAGING (IN THE CASE OF JEWELRY, THE PACKAGING SHOULD INCLUDE ITS ORIGINAL SEAL);
    e) THE PRODUCTS SHOULD BE RETURNED TO THE VENDOR WITHIN FOURTEEN (14) DAYS FOLLOWING NOTIFICATION TO THE VENDOR OF THE DAMAGED OR DEFECTIVE PRODUCT OR OF THE VENDOR'S ERROR.
  • 8.4
  • THE VENDOR WILL EXAMINE ALL PRODUCTS RETURNED AS DAMAGED OR DEFECTIVE AND WILL NOTIFY YOU OF YOUR REFUND VIA E-MAIL WITHIN A REASONABLE PERIOD OF TIME. WE WILL USUALLY PROCESS ANY REFUND DUE TO YOU AS SOON AS POSSIBLE AND, IN ANY EVENT, WITHIN THIRTY (30) DAYS OF THE DAY WE CONFIRM TO YOU VIA E-MAIL THAT YOU ARE ENTITLED TO A REFUND FOR THE DAMAGED OR DEFECTIVE PRODUCT. SUBJECT TO ACCEPTANCE BY THE VENDOR OF THE DAMAGED OR DEFECTIVE GOODS, PRODUCTS RETURNED BY YOU BECAUSE THEY ARE DAMAGED OR DEFECTIVE WILL BE REFUNDED IN FULL, INCLUDING THE COST OF DELIVERY FOR SENDING THE ITEM TO YOU AND THE COST INCURRED BY YOU IN RETURNING THE ITEM TO THE VENDOR. IN THE EVENT THAT THE VENDOR FINDS NO FAULT WITH THE RETURNED PRODUCTS, YOU WILL BE NOTIFIED THAT THE RETURNED PRODUCTS CANNOT BE ACCEPTED AND YOU MAY ELECT TO HAVE THE PRODUCTS RE-DELIVERED TO YOU. IF YOU DO NOT ACCEPT RE-DELIVERY THE VENDOR RESERVE THE RIGHT TO RETAIN THE PRODUCTS AND THE PURCHASE PRICE AND RECOVER THE VENDOR'S FEES AND EXPENSES FROM YOU.
  • 8.5
  • IF THE RECIPIENT OF THE PRODUCTS INDICATED IN THE ORDER FORM IS DIFFERENT FROM THE INDIVIDUAL WHO MADE THE PAYMENT FOR SUCH PRODUCTS, THE AMOUNT PAID FOR RETURNED ITEMS SHALL BE REFUNDED BY THE VENDOR TO THE INDIVIDUAL WHO MADE THE PAYMENT.
  • 8.6
  • THE VALUE DATE FOR THE CREDIT SHALL BE THE SAME AS THE VALUE DATE OF THE ORIGINAL DEBIT AND CONSEQUENTLY YOU SHALL NOT SUFFER INTEREST LOSSES.
  • 8.7
  • WE WILL USUALLY REFUND ANY MONEY RECEIVED FROM YOU USING THE SAME METHOD ORIGINALLY USED BY YOU TO PAY FOR THE PURCHASE, UNLESS YOU HAVE EXPRESSLY AGREED OTHERWISE.
  • 8.8
  • THE VENDOR WILL REFUND THE PRICE OF THE PRODUCTS IN ACCORDANCE WITH THE APPLICABLE TIME FRAME AS SPECIFIED IN CLAUSE 7 OR 8 ABOVE. TO THE EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, THE VENDOR SHALL NOT BE RESPONSIBLE FOR ANY DELAY THAT IS BEYOND ITS CONTROL INCLUDING FOR DELAYS CAUSED BY THE METHOD OF PURCHASE OR REFUND, INCLUDING BY WAY OF EXAMPLE:
    a) DELAY CAUSED BY CREDIT CARD/DEBIT CARD COMPANIES REFUND POLICIES; b) PAYMENT MADE BY CASH ON DELIVERY: YOU WILL BE REFUNDED THE AMOUNT YOU PAID FOR THE PRODUCTS RETURNED TO THE BANK ACCOUNT YOU INDICATE IN THE RETURN FORM. PLEASE REMEMBER IT IS NECESSARY TO HAVE A BANK ACCOUNT IN ORDER TO RECEIVE A REFUND FOR CASH ON DELIVERY ORDERS.
  • 9. PRIVACY
  • 9.1
  • YOU WILL FIND INFORMATION ON HOW WE PROCESS YOUR PERSONAL DATA BY CLICKING ON privacy policy.
  • 9.2
  • YOU ARE ADVISED TO READ, IF YOU HAVEN'T ALREADY DONE SO, OUR GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF USE WHICH ALSO CONTAIN IMPORTANT INFORMATION ON HOW WE PROCESS THE PERSONAL DATA OF OUR USERS AND ON THE SECURITY SYSTEMS OF WWW.SBU.IT.
  • 9.3
  • FOR INFORMATION ON OUR privacy policy YOU CAN CONTACT OUR customer care AND SELECT ‘PRIVACY’ AS THE SUBJECT OR YOU CAN CONTACT US AT THE VENDOR'S REGISTERED OFFICES LOCATED IN VIA DI SAN PANTALEO, 68-69 - 00186, ROME, ITALY.
  • 10. GOVERNING LAW
  • THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE ARE GOVERNED BY ITALIAN LAW AND IN PARTICULAR BY ITALIAN LEGISLATIVE DECREE NO. 206 OF 6 SEPTEMBER 2005 ON DISTANCE CONTRACTS AND BY ITALIAN LEGISLATIVE DECREE NO. 70 OF 9 APRIL 2003 ON CERTAIN ASPECTS RELATED TO E-COMMERCE.
  • 11. AMENDMENTS AND UPDATES
  • THE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE MAY BE AMENDED FROM TIME TO TIME DUE TO NEW LAWS AND REGULATIONS OR OTHER REASONS. THE NEW GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE SHALL BE EFFECTIVE AS OF THE DATE OF PUBLICATION ON WWW.SBU.IT.
  • COOKIE POLICY: WE USE COOKIES ON THIS WEBSITE. IF YOU CONTINUE TO USE THIS WEBSITE YOU WILL BE AGREEING TO THE WEBSITE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF USE, privacy policy AND THE USE OF COOKIES WHILE USING THE WEBSITE. TO FIND OUT MORE ABOUT COOKIES AND HOW TO CHANGE YOUR PREFERENCES PLEASE SEE OUR COOKIE POLICY.
  • other terms
  • 7. CONSUMER RIGHTS AND THE COOLING-OFF PERIOD
  • 7.1
  • IF YOU ARE A CONSUMER, YOU MAY CANCEL YOUR CONTRACT WITH THE VENDOR IN RELATION TO PRODUCTS PURCHASED FROM SBU.IT, WITHOUT ANY PENALTY AND WITHOUT SPECIFYING THE REASON, BY NOTIFYING THE VENDOR IN WRITING WITHIN FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS, BEGINNING ON THE DAY YOU RECEIVE THE PRODUCTS. IN THIS CASE YOU WILL RECEIVE A FULL REFUND OF THE PRICE OF THE PRODUCTS INCLUDING STANDARD DELIVERY COSTS, IF ANY HAVE BEEN PAID (BUT EXCLUDING SUPPLEMENTARY COSTS FOR EXPEDITED DELIVERY OPTIONS, GIFT WRAPPING AND OTHER ADDITIONAL EXPENSES) IN ACCORDANCE WITH THIS CLAUSE 8 AND CLAUSE 10 BELOW.
  • 7.2
  • YOU SHOULD RETURN THE PRODUCTS TO THE VENDOR WITHIN FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS FROM THE DATE YOU NOTIFY THE VENDOR OF THE CANCELLATION, IN THE SAME CONDITION IN WHICH YOU RECEIVED THEM AND AT YOUR OWN EXPENSE. YOU HAVE A LEGAL OBLIGATION TO TAKE REASONABLE CARE OF THE PRODUCTS WHILST THEY ARE IN YOUR POSSESSION. IF YOU FAIL TO COMPLY WITH THIS OBLIGATION, WE MAY HAVE A RIGHT OF ACTION AGAINST YOU FOR COMPENSATION.
  • 7.3
  • TO RETURN THE PRODUCTS:
    a) SUBMIT YOU SHOULD NOTIFY US IN WRITING WITHIN FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS, (BEGINNING ON THE DAY YOU RECEIVE THE PRODUCTS OR, FOR PURCHASES OF MULTIPLE PRODUCTS, THE DAY ON WHICH YOU RECEIVED THE LAST PRODUCT) BY COMPLETING AND SUBMITTING THE ONLINE RETURN FORM OR BY CONTACTING US. YOU SHOULD KEEP A RECORD OF YOUR CANCELLATION NOTICE
    b) THE PRODUCTS SHOULD NOT HAVE BEEN USED, WORN, WASHED OR DAMAGED;
    c) THE IDENTIFICATION TAG SHOULD STILL BE ATTACHED TO THE PRODUCTS WITH THE DISPOSABLE SEAL;
    d) THE PRODUCTS SHOULD BE RETURNED IN THEIR ORIGINAL PACKAGING;
    e) PRODUCTS SHOULD BE RETURNED TO THE VENDOR WITHIN FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS OF THE DATE YOU NOTIFY US OF YOUR DECISION TO CANCEL.
  • 7.4
  • IF YOU CANCEL THE CONTRACT WITHIN THE FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS COOLING-OFF PERIOD PURSUANT TO THIS CLAUSE 7, WE WILL PROCESS THE REFUND DUE TO YOU AS SOON AS POSSIBLE AND, IN ANY EVENT WITHIN: (A) WHERE WE COLLECT THE PRODUCTS FROM YOU THROUGH OUR APPROVED COURIER, FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS OF THE DAY ON WHICH YOU GAVE NOTICE OF YOUR CANCELLATION; OR (B) WHERE YOU RETURN THE PRODUCTS YOURSELF, FOURTEEN (14) CALENDAR DAYS OF THE DAY WE RECEIVE THE RETURNED PRODUCTS OR, IF EARLIER, PROOF OF POSTAGE FROM YOU EVIDENCING THAT YOU HAVE SENT THE PRODUCTS BACK, WITHIN SUCH TIME. THE VENDOR WILL REFUND THE PRICE OF THE PRODUCT IN FULL, INCLUDING STANDARD DELIVERY COSTS, IF ANY HAVE BEEN PAID (BUT EXCLUDING SUPPLEMENTARY COSTS FOR EXPEDITED DELIVERY OPTIONS, GIFT WRAPPING AND OTHER ADDITIONAL EXPENSES). YOU WILL BE RESPONSIBLE FOR THE COST OF RETURNING THE PRODUCTS TO US, PROVIDED THAT THE REASON FOR THE RETURN IS NOT BECAUSE OF AN ERROR ON OUR PART OR BECAUSE THE ITEM IS FAULTY OR DEFECTIVE. YOU MAY BE LIABLE FOR, AND WE MAY DEDUCT FROM ANY REFUND DUE TO YOU, ANY DIMINUTION TO THE VALUE OF THE RETURNED PRODUCTS CAUSED BY YOUR HANDLING OF THE PRODUCTS, SAVE TO THE EXTENT NECESSARY TO ASCERTAIN THE CHARACTERISTICS, FUNCTIONS OR NATURE OF THE PRODUCTS. OTHER THAN AS SET OUT HEREIN, YOU WILL NOT INCUR ANY FEES AS A RESULT OF YOUR REQUEST FOR REIMBURSEMENT.
  • 7.5
  • YOU CAN RETURN THE PRODUCTS TO THE VENDOR EITHER BY:
    a) THE APPROVED COURIER (AS INDICATED ON THE ONLINE RETURN FORM) VIA THE PRE-PAID, PERSONALISED RETURN LABEL ENCLOSED IN YOUR ORIGINAL ORDER, AND THE VENDOR SHALL DEDUCT FROM YOUR REFUND THE COST OF RETURN POSTAGE;
    OR
    b) BY PACKAGING THE RELEVANT PRODUCTS SECURELY AND SENDING THEM, AT YOUR OWN RISK AND COST, TO THE VENDOR USING YOUR RETURN NUMBER (AS PROVIDED VIA THE ONLINE RETURN FORM). FOR YOUR PROTECTION, WE RECOMMEND THAT YOU USE A COURIER SERVICE IF YOU CHOOSE TO RETURN THE GOODS OTHER THAN VIA THE PRE-PAID MECHANISM AND APPROVED COURIER AS DETAILED AT CLAUSE 7.5(A).
  • 7.6
  • THE CANCELLATION RIGHT SET OUT IN THIS SECTION 8 DOES NOT APPLY TO:
    a) SEALED PRODUCTS UNSEALED BY YOU FOLLOWING DELIVERY, WHERE RETURN OF SUCH PRODUCTS IS UNSUITABLE DUE TO HEALTH PROTECTION OR HYGIENE REASONS;
    b) PRODUCTS WHICH ARE MADE TO YOUR SPECIFICATIONS OR CLEARLY PERSONALIZED;
    c) PRODUCTS WHICH HAVE BECOME INSEPARABLY MIXED WITH OTHER ITEMS AFTER DELIVERY.
  • 8. ITEMS RETURNED BECAUSE THEY ARE DAMAGED, DEFECTIVE OR INCORRECT
  • 8.1
  • IF YOU ARE RETURNING A PRODUCT BECAUSE OF AN ERROR ON OUR PART OR BECAUSE IT IS DAMAGED OR DEFECTIVE, WE WILL REFUND THE DELIVERY CHARGES INCURRED IN SENDING THE ITEM TO YOU AND PAY YOUR COSTS OF RETURNING IT TO US (EITHER VIA A PRE-PAID RETURN LABEL USING THE VENDOR'S APPROVED COURIER (AS INDICATED ON THE RETURN FORM), OR BY REFUNDING YOUR RETURN POSTAGE COSTS). THIS RIGHT IS ADDITIONAL TO YOUR STATUTORY RIGHT TO CANCEL AS SET OUT IN SECTION 8.
  • 8.2
  • YOU MUST NOTIFY THE VENDOR OF AN ERROR IN RESPECT OF THE PRODUCTS DELIVERED OR OF A DAMAGED OR DEFECTIVE PRODUCT WITHIN THIRTY (30) DAYS OF RECEIPT, IF A PRODUCT BECOMES FAULTY AFTER THE THIRTY (30) DAYS PLEASE CONTACT customer care TO OBTAIN FURTHER RETURNS INFORMATION. YOU MUST RETURN THE PRODUCTS IN THE SAME CONDITION IN WHICH YOU RECEIVED THEM. YOU HAVE A LEGAL OBLIGATION TO TAKE REASONABLE CARE OF THE PRODUCTS WHILST THEY ARE IN YOUR POSSESSION. IF YOU FAIL TO COMPLY WITH THIS OBLIGATION, WE MAY HAVE A RIGHT OF ACTION AGAINST YOU FOR COMPENSATION.
  • 8.3
  • TO RETURN THE PRODUCTS:
    a) YOU SHOULD NOTIFY US IN WRITING AS SOON AS PRACTICABLE AND IN ANY EVENT WITHIN FOURTEEN (14) DAYS, BY COMPLETING AND SUBMITTING THE ONLINE RETURN FORM. YOU SHOULD KEEP A RECORD OF YOUR CANCELLATION NOTICE;
    b) THE PRODUCTS SHOULD NOT HAVE BEEN USED, WORN, WASHED OR DAMAGED;
    c) THE IDENTIFICATION TAG SHOULD STILL BE ATTACHED TO THE PRODUCTS WITH THE DISPOSABLE SEAL;
    d) THE PRODUCTS SHOULD BE RETURNED, COMPLETE AND UNUSED, WITH THEIR ORIGINAL PACKAGING (IN THE CASE OF JEWELRY, THE PACKAGING SHOULD INCLUDE ITS ORIGINAL SEAL);
    e) THE PRODUCTS SHOULD BE RETURNED TO THE VENDOR WITHIN FOURTEEN (14) DAYS FOLLOWING NOTIFICATION TO THE VENDOR OF THE DAMAGED OR DEFECTIVE PRODUCT OR OF THE VENDOR'S ERROR.
  • 8.4
  • THE VENDOR WILL EXAMINE ALL PRODUCTS RETURNED AS DAMAGED OR DEFECTIVE AND WILL NOTIFY YOU OF YOUR REFUND VIA E-MAIL WITHIN A REASONABLE PERIOD OF TIME. WE WILL USUALLY PROCESS ANY REFUND DUE TO YOU AS SOON AS POSSIBLE AND, IN ANY EVENT, WITHIN THIRTY (30) DAYS OF THE DAY WE CONFIRM TO YOU VIA E-MAIL THAT YOU ARE ENTITLED TO A REFUND FOR THE DAMAGED OR DEFECTIVE PRODUCT. SUBJECT TO ACCEPTANCE BY THE VENDOR OF THE DAMAGED OR DEFECTIVE GOODS, PRODUCTS RETURNED BY YOU BECAUSE THEY ARE DAMAGED OR DEFECTIVE WILL BE REFUNDED IN FULL, INCLUDING THE COST OF DELIVERY FOR SENDING THE ITEM TO YOU AND THE COST INCURRED BY YOU IN RETURNING THE ITEM TO THE VENDOR. IN THE EVENT THAT THE VENDOR FINDS NO FAULT WITH THE RETURNED PRODUCTS, YOU WILL BE NOTIFIED THAT THE RETURNED PRODUCTS CANNOT BE ACCEPTED AND YOU MAY ELECT TO HAVE THE PRODUCTS RE-DELIVERED TO YOU. IF YOU DO NOT ACCEPT RE-DELIVERY THE VENDOR RESERVE THE RIGHT TO RETAIN THE PRODUCTS AND THE PURCHASE PRICE AND RECOVER THE VENDOR'S FEES AND EXPENSES FROM YOU.
  • 8.5
  • IF THE RECIPIENT OF THE PRODUCTS INDICATED IN THE ORDER FORM IS DIFFERENT FROM THE INDIVIDUAL WHO MADE THE PAYMENT FOR SUCH PRODUCTS, THE AMOUNT PAID FOR RETURNED ITEMS SHALL BE REFUNDED BY THE VENDOR TO THE INDIVIDUAL WHO MADE THE PAYMENT.
  • 8.6
  • THE VALUE DATE FOR THE CREDIT SHALL BE THE SAME AS THE VALUE DATE OF THE ORIGINAL DEBIT AND CONSEQUENTLY YOU SHALL NOT SUFFER INTEREST LOSSES.
  • 8.7
  • WE WILL USUALLY REFUND ANY MONEY RECEIVED FROM YOU USING THE SAME METHOD ORIGINALLY USED BY YOU TO PAY FOR THE PURCHASE, UNLESS YOU HAVE EXPRESSLY AGREED OTHERWISE.
  • 8.8
  • THE VENDOR WILL REFUND THE PRICE OF THE PRODUCTS IN ACCORDANCE WITH THE APPLICABLE TIME FRAME AS SPECIFIED IN CLAUSE 7 OR 8 ABOVE. TO THE EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, THE VENDOR SHALL NOT BE RESPONSIBLE FOR ANY DELAY THAT IS BEYOND ITS CONTROL INCLUDING FOR DELAYS CAUSED BY THE METHOD OF PURCHASE OR REFUND, INCLUDING BY WAY OF EXAMPLE:
    a) DELAY CAUSED BY CREDIT CARD/DEBIT CARD COMPANIES REFUND POLICIES; b) PAYMENT MADE BY CASH ON DELIVERY: YOU WILL BE REFUNDED THE AMOUNT YOU PAID FOR THE PRODUCTS RETURNED TO THE BANK ACCOUNT YOU INDICATE IN THE RETURN FORM. PLEASE REMEMBER IT IS NECESSARY TO HAVE A BANK ACCOUNT IN ORDER TO RECEIVE A REFUND FOR CASH ON DELIVERY ORDERS.
  • 9. PRIVACY
  • 9.1
  • YOU WILL FIND INFORMATION ON HOW WE PROCESS YOUR PERSONAL DATA BY CLICKING ON privacy policy.
  • 9.2
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  • 9.3
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