res 1
res 2
res 3
res 4
res 5
res 6
* Spedizione gratuita per ordini di almeno € 200 * Free express delivery on orders over € 200 * €200以上のお買い上げで送料無料

Condizioni di venditaTerms of sale販売条件

  • L'offerta e la vendita di prodotti sul nostro sito web ("www.sbu.it") sono regolate da queste condizioni generali di vendita.
    I prodotti acquistati su www.sbu.it sono venduti direttamente da Service Box s.r.l. ("il venditore"), con sede legale in Italia, Via di San Pantaleo, 68/69 – 00186 Roma, iscr. reg. imp., c.f. e p.iva n. 04515471003, cap. soc. euro 12.000,00 int. vers.
    Potrai richiedere qualsiasi informazione tramite i nostri servizi di assistenza contattando il servizio clienti.
    Potrai trovare informazioni in merito ad ordini e spedizioni, ai rimborsi ed alla restituzione dei prodotti acquistati su www.sbu.it. per qualsiasi altra informazione legale, consulta le sezioni: condizioni generali d’uso e privacy policy.
  • 1. La nostra politica commerciale
  • 1.1
  • Il venditore offre in vendita, su www.sbu.it, i prodotti e svolge la propria attività di commercio elettronico esclusivamente nei confronti dei propri utenti finali che siano "consumatori".
  • 1.2
  • Quando parliamo di "consumatore" ci riferiamo a qualsiasi persona fisica che agisce su www.sbu.it con finalità non riferibili alla propria attività commerciale, imprenditoriale o professionale, eventualmente svolta.
    Se non sei un "consumatore", ti invitiamo ad astenerti dal concludere transazioni commerciali su www.sbu.it.
  • 1.3
  • In considerazione della propria politica commerciale, il venditore si riserva il diritto di non dare seguito ad ordini provenienti da soggetti diversi dal "consumatore" o comunque ad ordini che non siano conformi alla propria politica commerciale.
  • 1.4
  • Queste condizioni generali di vendita regolano esclusivamente l'offerta, l'inoltro e l'accettazione di ordini d'acquisto di prodotti su www.sbu.it tra gli utenti di www.sbu.it ed il venditore.
  • 1.5
  • Le condizioni generali di vendita non regolano invece la fornitura di servizi o la vendita di prodotti da parte di soggetti diversi dal venditore che siano presenti su www.sbu.it tramite link, banner o altri collegamenti ipertestuali. ti consigliamo, prima di inoltrare ordini ed acquistare prodotti e servizi da soggetti diversi dal venditore, di verificare le loro condizioni di vendita, perché il venditore non è responsabile della fornitura di servizi da parte di terzi soggetti diversi dal venditore o della conclusione di operazioni di commercio elettronico tra gli utenti di www.sbu.it e soggetti terzi.
  • 2. Come concludere il contratto con il venditore
  • 2.1
  • Per concludere il contratto di acquisto di uno o più prodotti su www.sbu.it, dovrai compilare il modulo d'ordine in formato elettronico e trasmetterlo al venditore, per via telematica, seguendo le relative istruzioni.
  • 2.2
  • Prima di procedere all’acquisto dei prodotti, tramite la trasmissione del modulo d’ordine, ti sarà chiesto di leggere attentamente le condizioni generali di vendita e dell'informativa sul diritto di recesso, di stamparne una copia attraverso il comando di stampa e di memorizzarne o di riprodurne una copia per i tuoi usi personali. ti forniremo inoltre un riepilogo delle condizioni commerciali e contrattuali che proponiamo per l’acquisto dei prodotti, nel quale è contenuto un rinvio alle condizioni generali di vendita e all'informativa sul diritto di recesso e un riepilogo delle informazioni sulle caratteristiche essenziali di ciascun prodotto ordinato con il relativo prezzo (comprensivo di tutte le tasse o imposte applicabili), dei mezzi di pagamento che potrai utilizzare per acquistare ciascun prodotto, delle modalità di consegna dei prodotti acquistati, delle modalità di trattamento dei reclami da parte del professionista, dei costi di spedizione e di consegna, nonché i riferimenti e l’indirizzo geografico e di posta elettronica del venditore e la data entro la quale il venditore si impegna a consegnare i beni.
    Il venditore ti fornirà, inoltre, un riepilogo delle condizioni e modalità per l'esercizio del tuo diritto di recesso e delle modalità e dei tempi di restituzione dei prodotti acquistati (tratte dal modulo di reso).
    Ti sarà, inoltre, fornita indicazione circa le circostanze in cui perderai il diritto di recedere dal contratto.
    Se applicabile all’acquisto, sarai informato che, in caso di recesso, dovrai sostenere il costo della restituzione dei prodotti.
    Ti sarà, in ogni caso, rammentata l’esistenza della garanzia legale di conformità dei prodotti, ti saranno forniti i riferimenti di contatto del nostro servizio clienti e ti ricorderemo, infine, la possibilità di servirti del servizio di conciliazione, indipendente ed istituzionale, risolvionline, fornito dalla camera arbitrale della camera di commercio di milano.
  • 2.3
  • Nel modulo d’ordine, visualizzato immediatamente prima della conclusione del contratto d’acquisto, ti forniremo informazioni di sintesi circa le caratteristiche essenziali di ciascun prodotto ordinato, il prezzo (comprensivo di tutte le tasse o imposte applicabili) e i costi di spedizione (ivi compresi gli eventuali costi supplementari da te sostenuti per aver scelto una tipologia di spedizione e consegna diversa e/o più rapida di quella standard).
    Il contratto è concluso quando il venditore riceve, per via telematica, il tuo modulo d'ordine, previa verifica della correttezza dei dati relativi al tuo ordine.
  • 2.4
  • Il modulo d'ordine sarà archiviato presso la nostra banca dati per il periodo di tempo necessario all'evasione degli ordini e comunque nei termini di legge.
    Potrai accedere al tuo modulo d'ordine, consultando la sezione specifica per il tuo account.
  • 2.5
  • Al momento di procedere alla trasmissione del modulo d'ordine sarai avvertito che tale inoltro implica l’obbligo di corrispondere il prezzo indicato. prima di procedere alla trasmissione del modulo d'ordine, ti sarà anche richiesto di individuare e di correggere eventuali errori di inserimento dei dati.
  • 2.6
  • Le lingue a disposizione per concludere il contratto con il venditore sono l'italiano e l'inglese.
  • 2.7
  • Concluso il contratto, il venditore prenderà in carico il tuo ordine d'acquisto.
  • 2.8
  • Il venditore potrà non dar corso a tuoi ordini d'acquisto che non diano sufficienti garanzie di solvibilità o che risultino incompleti o non corretti ovvero in caso di indisponibilità dei prodotti.
    In questi casi, provvederemo ad informarti per posta elettronica che il contratto non è concluso e che il venditore non ha dato seguito al tuo ordine d'acquisto specificandone i motivi.
    Qualora i prodotti, presentati su www.sbu.it, non siano più disponibili o in vendita al momento del tuo ultimo accesso al sito ovvero dell'invio del modulo d'ordine, sarà cura del venditore comunicarti, tempestivamente ed in ogni caso entro trenta (30) giorni a decorrere dal giorno successivo a quello in cui avrai trasmesso il tuo ordine al venditore, l'eventuale indisponibilità dei prodotti ordinati.
    In caso di inoltro del modulo d'ordine e pagamento del prezzo, il venditore provvederà a rimborsare, senza indebito ritardo, quanto da te già anticipato e il contratto si intenderà risolto tra le parti.
  • 2.10
  • Con la trasmissione telematica del modulo d'ordine, accetti incondizionatamente e ti impegni ad osservare, nei rapporti con il venditore, queste condizioni generali di vendita.
    Se non condividi alcuni dei termini riportati nelle condizioni generali di vendita, ti invitiamo a non inoltrare il modulo d'ordine per l'acquisto dei prodotti su www.sbu.it.
  • 2.10
  • Con la trasmissione del modulo d'ordine confermi di conoscere ed accettare le condizioni generali di vendita e le ulteriori informazioni contenute in www.sbu.it, anche richiamate tramite link, comprese le condizioni generali d’uso e la privacy policy e l'informativa sul diritto di recesso.
  • 2.11
  • Concluso il contratto, il venditore ti trasmetterà, per posta elettronica, una ricevuta dell'ordine d'acquisto, contenente le condizioni generali di vendita e il documento di sintesi sul diritto di recesso e, dunque, tutte le informazioni già contenute nel riepilogo delle condizioni commerciali e contrattuali visualizzato prima di procedere all’acquisto.
  • 3. Garanzie ed indicazione dei prezzi dei prodotti
  • 3.1
  • Su www.sbu.it sono offerti in vendita esclusivamente prodotti contraddistinti dal marchio strategic business unit ed acquistati direttamente dal venditore presso la casa di moda e/o il produttore autorizzato dalla casa di moda.
  • 3.2
  • Il venditore non vende prodotti usati, irregolari o di qualità inferiore ai corrispondenti standard offerti sul mercato.
  • 3.3
  • Le caratteristiche essenziali dei prodotti sono presentate su www.sbu.it all'interno di ciascuna scheda prodotto. le immagini ed i colori dei prodotti offerti in vendita su www.sbu.it potrebbero tuttavia non essere corrispondenti a quelli reali per effetto del browser internet e del monitor utilizzato.
  • 3.4
  • I prezzi dei prodotti potrebbero essere soggetti ad aggiornamenti. accertati del prezzo finale di vendita prima di inoltrare il relativo modulo d'ordine.
  • 3.5
  • Le richieste di acquisto provenienti da paesi non compresi fra quelli visualizzati nella splash page non potranno essere accettate dal venditore.
  • 3.6
  • Tutti i prodotti sono muniti di cartellino identificativo fissato con sigillo monouso.
    Ti chiediamo di non rimuovere il cartellino ed il relativo sigillo dai prodotti acquistati, dei quali costituiscono parte integrante
  • 3.7
  • Il venditore, in caso di esercizio del tuo diritto di recesso, ha la facoltà di non accettare la restituzione o non rimborsare integralmente le somme corrisposte per l’acquisto, in relazione a quei prodotti che siano sprovvisti del relativo cartellino o che siano stati alterati nelle loro caratteristiche essenziali e qualitative o che siano stati danneggiati, secondo quanto meglio chiarito al paragrafo 7.10.
  • 4. Pagamenti
  • 4.1
  • Per il pagamento del prezzo dei prodotti e delle relative spese di spedizione e consegna potrai seguire una delle modalità indicate nel modulo d'ordine. in nessun caso ti saranno addebitati costi superiori a quelli effettivamente sostenuti dal venditore, in relazione allo strumento di pagamento da te prescelto.
  • 4.2
  • in caso di pagamento mediante carta di credito, le informazioni finanziarie (ad esempio, il numero della carta di credito/debito o la data della sua scadenza) saranno inoltrate, tramite protocollo crittografato, a Banca Sella o ad altre banche, che forniscono i relativi servizi di pagamento elettronico a distanza, senza che terzi possano, in alcun modo, avervi accesso. tali informazioni, inoltre, non saranno mai utilizzate dal venditore se non per completare le procedure relative al tuo acquisto e per emettere i relativi rimborsi in caso di eventuali restituzioni dei prodotti, a seguito di esercizio del tuo diritto di recesso, ovvero qualora si renda necessario prevenire o segnalare alle forze di polizia la commissione di frodi su www.sbu.it.
    Il prezzo per l'acquisto dei prodotti e le spese di spedizione, come indicato nel modulo d'ordine, saranno addebitati sul tuo conto corrente al momento della spedizione dei prodotti acquistati.
  • 5. Spedizione e consegna dei prodotti
  • Per conoscere le specifiche modalità di spedizione e consegna dei prodotti, accedi alla sezione servizio clienti.
    Ti preghiamo di prestare attenzione a quanto riportato in questa sezione perché le indicazioni ivi contenute formano parte integrante e sostanziale delle presenti condizioni generali di vendita e, pertanto, si ritengono da te integralmente conosciute ed accettate al momento della trasmissione del modulo d'ordine.
  • 6. Assistenza clienti
  • Potrai richiedere qualsiasi informazione tramite i nostri servizi di assistenza: contatta il servizio clienti
  • altre condizioni
  • THE FOLLOWING GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE GOVERN THE OFFER AND SALE (TOGETHER WITH THE DOCUMENTS REFERRED TO BELOW, INCLUDING THE privacy policy AND GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF USE) OF PRODUCTS ON OUR WEBSITE ("WWW.SBU.IT"). PLEASE READ THESE TERMS AND CONDITIONS CAREFULLY BEFORE ORDERING ANY PRODUCTS. YOU SHOULD UNDERSTAND THAT BY ORDERING ANY OF OUR PRODUCTS, YOU AGREE TO BE BOUND BY THESE TERMS AND CONDITIONS. THE PRODUCTS PURCHASED ON WWW.SBU.IT ARE DIRECTLY SOLD BY SERVICE BOX S.R.L. ("SBU")(HEREINAFTER REFERRED TO AS "THE VENDOR" OR "WE" OR "US"). SERVICE BOX S.R.L. HAS ITS REGISTERED OFFICE IN ITALY AT VIA DI SAN PANTALEO, 68-69 - 00186, ROME, ITALY BUSINESS REGISTER NUMBER, TAX CODE AND VAT NUMBER 04515471003, FULLY PAID SHARE CAPITAL OF EUR 12,000.00. REQUESTS FOR INFORMATION SHOULD BE MADE THROUGH OUR customer care
    IF YOU NEED ANY ASSISTANCE, GO TO THE customer care AREA, WHERE YOU WILL FIND INFORMATION ON ORDERS, SHIPPING, COMPLAINT HANDLING, REFUNDS AND RETURNING PRODUCTS PURCHASED ON WWW.SBU.IT, AS WELL AS OTHER GENERAL INFORMATION ON THE SERVICES PROVIDED BY WWW.SBU.IT.
    FOR ANY OTHER LEGAL INFORMATION, GO TO THE SECTIONS: GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF USE, privacy policy AND RETURN POLICY.
  • 1. OUR BUSINESS POLICY
  • 1.1
  • THE VENDOR OFFERS PRODUCTS FOR SALE ON WWW.SBU.IT AND ITS E-COMMERCE BUSINESS SERVICES ARE AVAILABLE EXCLUSIVELY TO ITS END USERS, I.E. THE "CONSUMERS".
  • 1.2
  • "CONSUMER" SHALL MEAN ANY INDIVIDUAL WHO IS ACTING FOR PURPOSES WHICH ARE OUTSIDE HIS OR HER TRADE, BUSINESS OR PROFESSION. IF YOU ARE NOT A CONSUMER, PLEASE DO NOT BUY ANY PRODUCTS ON WWW.SBU.IT.
  • 1.3
  • THE VENDOR RESERVES THE RIGHT NOT TO PROCESS ORDERS RECEIVED FROM USERS WHO ARE NOT "CONSUMERS" AND ANY OTHER ORDER WHICH DOES NOT COMPLY WITH THE VENDOR'S BUSINESS POLICY.
  • 1.4
  • THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE (TOGETHER WITH THE DOCUMENTS REFERRED TO HEREIN) REGULATE THE OFFER, TRANSMISSION AND ACCEPTANCE OF PURCHASE ORDERS RELATING TO PRODUCTS ON WWW.SBU.IT BETWEEN THE USERS OF WWW.SBU.IT AND THE VENDOR.
  • 1.5
  • THE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE DO NOT REGULATE THE SUPPLY OF SERVICES OR THE SALE OF PRODUCTS PERFORMED BY THIRD PARTIES THAT ARE ON WWW.SBU.IT THROUGH LINKS, BANNERS OR OTHER HYPERTEXT LINKS. BEFORE SENDING ORDERS AND PURCHASING PRODUCTS AND SERVICES FROM THOSE THIRD PARTIES, WE RECOMMEND THAT YOU VERIFY THE THIRD PARTY'S TERMS AND CONDITIONS, SINCE THE VENDOR SHALL UNDER NO CIRCUMSTANCES BE DEEMED LIABLE FOR THE SUPPLY OF SERVICES PROVIDED BY THIRD PARTIES OR FOR THE EXECUTION OF E-COMMERCE TRANSACTIONS BETWEEN THE USERS OF WWW.SBU.IT AND THIRD PARTIES.
  • 2. HOW TO EXECUTE A CONTRACT WITH THE VENDOR
  • 2.1
  • TO PLACE AN ORDER FOR THE PURCHASE OF ONE OR MORE PRODUCTS ON WWW.SBU.IT, YOU MUST FILL OUT THE ONLINE ORDER FORM AND SEND IT ELECTRONICALLY TO THE VENDOR, FOLLOWING THE RELEVANT INSTRUCTIONS.
  • 2.2
  • THE ORDER FORM CONTAINS A SUMMARY OF THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE, INFORMATION ON THE MAIN CHARACTERISTICS OF EACH PRODUCT ORDERED AND CORRESPONDING UNIT PRICE (INCLUDING ALL APPLICABLE FEES AND TAXES), THE TYPE OF PAYMENT THAT YOU MAY USE IN ORDER TO PURCHASE EACH PRODUCT, SHIPPING TERMS FOR THE PURCHASED PRODUCTS, SHIPPING AND DELIVERY COSTS AND THE TERMS AND CONDITIONS FOR RETURNING PURCHASED PRODUCTS.
  • 2.3
  • AN ORDER SHALL BE DEEMED TO HAVE BEEN SUBMITTED WHEN THE VENDOR RECEIVES YOUR ORDER FORM ELECTRONICALLY AND THE ORDER INFORMATION HAS BEEN VERIFIED AS CORRECT.
  • 2.4
  • BEFORE SUBMITTING YOUR ORDER FORM FOR THE PURCHASE OF PRODUCTS, YOU WILL BE ASKED TO CAREFULLY READ THE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE, TO PRINT A COPY USING THE PRINT OPTION AND TO SAVE OR REPRODUCE A COPY THEREOF FOR YOUR OWN PERSONAL USE.
  • 2.5
  • THE ORDER FORM WILL BE FILED IN OUR DATA BASE FOR THE TIME REQUIRED TO PROCESS YOUR ORDER AND AS PROVIDED BY LAW. YOU MAY ACCESS YOUR ORDER FORM BY CLICKING ON THE SECTION CALLED MY ORDER, IN THE customer care AREA.
  • 2.6
  • BEFORE SUBMITTING THE ORDER FORM, YOU WILL BE ASKED TO IDENTIFY AND CORRECT POSSIBLE INPUT ERRORS.
  • 2.7
  • ENGLISH IS THE LANGUAGE USED FOR EXECUTING CONTRACTS WITH THE VENDOR.
  • 2.8
  • AFTER YOUR ORDER FORM HAS BEEN SUBMITTED, THE VENDOR WILL PROCESS YOUR ORDER.
  • 2.9
  • THE VENDOR MAY NOT PROCESS PURCHASES WHEN THERE ARE NOT SUFFICIENT GUARANTEES OF SOLVENCY, WHEN ORDERS ARE INCOMPLETE OR INCORRECT, OR THE PRODUCTS ARE NO LONGER AVAILABLE. IN THE ABOVE CASES, WE SHALL INFORM YOU BY E-MAIL THAT THE CONTRACT HAS NOT BEEN EXECUTED AND THAT THE VENDOR HAS NOT CARRIED OUT YOUR PURCHASE ORDER SPECIFYING THE REASONS THEREOF. IF THE PRODUCTS DISPLAYED ON WWW.SBU.IT ARE NO LONGER AVAILABLE AT THE TIME OF YOUR LAST ACCESS AND ONCE THE VENDOR HAS RECEIVED YOUR ORDER FORM, THE VENDOR SHALL INFORM YOU OF THE UNAVAILABILITY OF THE ORDERED PRODUCTS WITHIN THIRTY (30) DAYS FROM THE DAY AFTER VENDOR HAS RECEIVED YOUR ORDER. IF THE ORDER FORM HAS BEEN SENT AND THE PRICE HAS BEEN PAID FOR ITEMS THAT ARE NO LONGER AVAILABLE, THE VENDOR WILL REFUND THE AMOUNT PAID FOR THOSE ITEMS.
  • 2.10
  • BY SUBMITTING AN ORDER FORM TO AND MAKING A CONTRACT WITH THE VENDOR, YOU UNCONDITIONALLY ACCEPT AND UNDERTAKE TO OBSERVE THE PROVISIONS OF THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE. SHOULD YOU NOT AGREE WITH CERTAIN PROVISIONS OF THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE, PLEASE DO NOT SUBMIT YOUR ORDER FORM FOR THE PURCHASE OF PRODUCTS ON WWW.SBU.IT.
  • 2.11
  • BY SUBMITTING AN ORDER FORM, YOU AGREE AND ACCEPT THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE AS WELL AS FURTHER CONDITIONS CONTAINED ON WWW.SBU.IT, EVEN THROUGH LINKS, INCLUDING THE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF USE AND privacy policy.
  • 2.12
  • UPON SUBMISSION OF AN ORDER FORM, THE VENDOR SHALL SEND YOU A PURCHASE ORDER RECEIPT E-MAIL, CONTAINING A SUMMARY OF THE INFORMATION RELATED TO THE ORDER FORM (GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE, THE PRODUCTS' MAIN CHARACTERISTICS, DETAILED INFORMATION ON THE PRICE, TERMS OF PAYMENT, RETURN POLICY AND SHIPPING COSTS).
  • 3. GUARANTEES AND PRODUCT PRICE INDICATION
  • 3.1
  • ON WWW.SBU.IT, WE ONLY OFFER PRODUCTS MARKED WITH THE "STRATEGIC BUSINESS UNIT" TRADEMARK. THESE PRODUCTS ARE PURCHASED BY US DIRECTLY FROM THE FASHION HOUSE AND/OR THE MANUFACTURER AUTHORISED BY THE FASHION HOUSE.
  • 3.2
  • THE VENDOR DOES NOT SELL SECOND-HAND PRODUCTS, FLAWED PRODUCTS OR PRODUCTS OF LOWER QUALITY THAN THE CORRESPONDING MARKET STANDARDS.
  • 3.3
  • THE MAIN CHARACTERISTICS OF PRODUCTS ARE SHOWN ON WWW.SBU.IT ON EACH PRODUCT PAGE. THE PRODUCTS OFFERED FOR SALE ON WWW.SBU.IT MAY NOT EXACTLY CORRESPOND TO THE REAL GARMENTS IN TERMS OF IMAGE AND COLOURS DUE TO THE INTERNET BROWSER OR MONITOR USED.
  • 3.4
  • PRICES ARE SUBJECT TO CHANGE AND WILL BE AS QUOTED ON OUR SITE FROM TIME TO TIME, EXCEPT IN CASES OF OBVIOUS ERROR. CHECK THE FINAL PRICE OF SALE BEFORE SENDING THE RELEVANT ORDER FORM.
  • 3.5
  • ORDERS MADE FROM A COUNTRY SITE DIFFERENT FROM THE ONE YOU ARE SHIPPING TO, OR TO ADDRESSES TO WHICH THE VENDOR CANNOT SHIP, WILL BE AUTOMATICALLY CANCELLED.
  • 3.6
  • ALL PRODUCTS SOLD BY WWW.SBU.IT COME WITH AN IDENTIFICATION TAG ATTACHED WITH A DISPOSABLE SEAL. WHEN TRYING ON THE PRODUCTS YOU SHOULD NOT REMOVE OR ALTER THE TAG OR SEAL FROM THE PURCHASED PRODUCTS SHOULD YOU WISH TO RETURN THE PURCHASED PRODUCT.
  • 3.7
  • AS A CONSUMER (AS DEFINED AT SECTION 1.2 ABOVE), YOU ARE ENTITLED TO VARIOUS STATUTORY WARRANTIES INCLUDING A WARRANTY THAT THE PRODUCTS SUPPLIED TO YOU CONFORM WITH YOUR CONTRACT WITH US.
  • 4. PAYMENTS
  • 4.1
  • PAYMENT OF THE PRODUCT PRICES AND RELEVANT COSTS FOR SHIPPING AND DELIVERY MUST BE MADE BY USING ONE OF THE PROCEDURES INDICATED ON THE ORDER FORM. 4.2 IN CASE OF PAYMENT BY CREDIT/DEBIT CARD, ALL DETAILS (FOR EXAMPLE, CARD NUMBER OR EXPIRATION DATE) WILL BE SENT BY ENCRYPTED PROTOCOL TO BANCA SELLA OR OTHER BANKS WHICH PROVIDE REMOTE ELECTRONIC PAYMENT SERVICES, WITHOUT THIRD PARTIES HAVING ANY ACCESS THERETO WHATSOEVER. SUCH DETAILS WILL NOT BE USED BY THE VENDOR EXCEPT FOR PERFORMING THE PROCEDURE RELEVANT TO YOUR PURCHASE OR ISSUING REFUNDS IN THE CASE OF RETURNS IN COMPLIANCE WITH THE EXERCISE OF YOUR RETURN RIGHT OR FOR REPORTING CASES OF FRAUD TO THE POLICE. THE PRICE FOR THE PURCHASE OF PRODUCTS AND THE CORRESPONDING COSTS FOR SHIPPING AND DELIVERY, AS INDICATED IN THE ORDER FORM, WILL BE CHARGED TO YOUR CURRENT ACCOUNT ONLY WHEN THE PURCHASED PRODUCTS ARE ACTUALLY SHIPPED.
  • 5. SHIPPING AND DELIVERY OF THE PRODUCTS
  • FOR SPECIFIC PRODUCT SHIPPING AND DELIVERY PROCEDURES SEE THE customer care AREA. PLEASE READ THESE SECTIONS CAREFULLY. THE INFORMATION PROVIDED IN THESE SECTIONS FORMS AN INTEGRAL PART OF THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE AND, CONSEQUENTLY, SHALL BE DEEMED TO BE FULLY READ AND ACCEPTED BY YOU AT THE TIME YOUR ORDER FORM IS SENT.
  • 6. CUSTOMER CARE
  • PLEASE CONTACT OUR customer care FOR FURTHER INFORMATION.
  • other terms
  • THE FOLLOWING GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE GOVERN THE OFFER AND SALE (TOGETHER WITH THE DOCUMENTS REFERRED TO BELOW, INCLUDING THE privacy policy AND GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF USE) OF PRODUCTS ON OUR WEBSITE ("WWW.SBU.IT"). PLEASE READ THESE TERMS AND CONDITIONS CAREFULLY BEFORE ORDERING ANY PRODUCTS. YOU SHOULD UNDERSTAND THAT BY ORDERING ANY OF OUR PRODUCTS, YOU AGREE TO BE BOUND BY THESE TERMS AND CONDITIONS. THE PRODUCTS PURCHASED ON WWW.SBU.IT ARE DIRECTLY SOLD BY SERVICE BOX S.R.L. ("SBU")(HEREINAFTER REFERRED TO AS "THE VENDOR" OR "WE" OR "US"). SERVICE BOX S.R.L. HAS ITS REGISTERED OFFICE IN ITALY AT VIA DI SAN PANTALEO, 68-69 - 00186, ROME, ITALY BUSINESS REGISTER NUMBER, TAX CODE AND VAT NUMBER 04515471003, FULLY PAID SHARE CAPITAL OF EUR 12,000.00. REQUESTS FOR INFORMATION SHOULD BE MADE THROUGH OUR customer care
    IF YOU NEED ANY ASSISTANCE, GO TO THE customer care AREA, WHERE YOU WILL FIND INFORMATION ON ORDERS, SHIPPING, COMPLAINT HANDLING, REFUNDS AND RETURNING PRODUCTS PURCHASED ON WWW.SBU.IT, AS WELL AS OTHER GENERAL INFORMATION ON THE SERVICES PROVIDED BY WWW.SBU.IT.
    FOR ANY OTHER LEGAL INFORMATION, GO TO THE SECTIONS: GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF USE, privacy policy AND RETURN POLICY.
  • 1. OUR BUSINESS POLICY
  • 1.1
  • THE VENDOR OFFERS PRODUCTS FOR SALE ON WWW.SBU.IT AND ITS E-COMMERCE BUSINESS SERVICES ARE AVAILABLE EXCLUSIVELY TO ITS END USERS, I.E. THE "CONSUMERS".
  • 1.2
  • "CONSUMER" SHALL MEAN ANY INDIVIDUAL WHO IS ACTING FOR PURPOSES WHICH ARE OUTSIDE HIS OR HER TRADE, BUSINESS OR PROFESSION. IF YOU ARE NOT A CONSUMER, PLEASE DO NOT BUY ANY PRODUCTS ON WWW.SBU.IT.
  • 1.3
  • THE VENDOR RESERVES THE RIGHT NOT TO PROCESS ORDERS RECEIVED FROM USERS WHO ARE NOT "CONSUMERS" AND ANY OTHER ORDER WHICH DOES NOT COMPLY WITH THE VENDOR'S BUSINESS POLICY.
  • 1.4
  • THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE (TOGETHER WITH THE DOCUMENTS REFERRED TO HEREIN) REGULATE THE OFFER, TRANSMISSION AND ACCEPTANCE OF PURCHASE ORDERS RELATING TO PRODUCTS ON WWW.SBU.IT BETWEEN THE USERS OF WWW.SBU.IT AND THE VENDOR.
  • 1.5
  • THE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE DO NOT REGULATE THE SUPPLY OF SERVICES OR THE SALE OF PRODUCTS PERFORMED BY THIRD PARTIES THAT ARE ON WWW.SBU.IT THROUGH LINKS, BANNERS OR OTHER HYPERTEXT LINKS. BEFORE SENDING ORDERS AND PURCHASING PRODUCTS AND SERVICES FROM THOSE THIRD PARTIES, WE RECOMMEND THAT YOU VERIFY THE THIRD PARTY'S TERMS AND CONDITIONS, SINCE THE VENDOR SHALL UNDER NO CIRCUMSTANCES BE DEEMED LIABLE FOR THE SUPPLY OF SERVICES PROVIDED BY THIRD PARTIES OR FOR THE EXECUTION OF E-COMMERCE TRANSACTIONS BETWEEN THE USERS OF WWW.SBU.IT AND THIRD PARTIES.
  • 2. HOW TO EXECUTE A CONTRACT WITH THE VENDOR
  • 2.1
  • TO PLACE AN ORDER FOR THE PURCHASE OF ONE OR MORE PRODUCTS ON WWW.SBU.IT, YOU MUST FILL OUT THE ONLINE ORDER FORM AND SEND IT ELECTRONICALLY TO THE VENDOR, FOLLOWING THE RELEVANT INSTRUCTIONS.
  • 2.2
  • THE ORDER FORM CONTAINS A SUMMARY OF THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE, INFORMATION ON THE MAIN CHARACTERISTICS OF EACH PRODUCT ORDERED AND CORRESPONDING UNIT PRICE (INCLUDING ALL APPLICABLE FEES AND TAXES), THE TYPE OF PAYMENT THAT YOU MAY USE IN ORDER TO PURCHASE EACH PRODUCT, SHIPPING TERMS FOR THE PURCHASED PRODUCTS, SHIPPING AND DELIVERY COSTS AND THE TERMS AND CONDITIONS FOR RETURNING PURCHASED PRODUCTS.
  • 2.3
  • AN ORDER SHALL BE DEEMED TO HAVE BEEN SUBMITTED WHEN THE VENDOR RECEIVES YOUR ORDER FORM ELECTRONICALLY AND THE ORDER INFORMATION HAS BEEN VERIFIED AS CORRECT.
  • 2.4
  • BEFORE SUBMITTING YOUR ORDER FORM FOR THE PURCHASE OF PRODUCTS, YOU WILL BE ASKED TO CAREFULLY READ THE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE, TO PRINT A COPY USING THE PRINT OPTION AND TO SAVE OR REPRODUCE A COPY THEREOF FOR YOUR OWN PERSONAL USE.
  • 2.5
  • THE ORDER FORM WILL BE FILED IN OUR DATA BASE FOR THE TIME REQUIRED TO PROCESS YOUR ORDER AND AS PROVIDED BY LAW. YOU MAY ACCESS YOUR ORDER FORM BY CLICKING ON THE SECTION CALLED MY ORDER, IN THE customer care AREA.
  • 2.6
  • BEFORE SUBMITTING THE ORDER FORM, YOU WILL BE ASKED TO IDENTIFY AND CORRECT POSSIBLE INPUT ERRORS.
  • 2.7
  • ENGLISH IS THE LANGUAGE USED FOR EXECUTING CONTRACTS WITH THE VENDOR.
  • 2.8
  • AFTER YOUR ORDER FORM HAS BEEN SUBMITTED, THE VENDOR WILL PROCESS YOUR ORDER.
  • 2.9
  • THE VENDOR MAY NOT PROCESS PURCHASES WHEN THERE ARE NOT SUFFICIENT GUARANTEES OF SOLVENCY, WHEN ORDERS ARE INCOMPLETE OR INCORRECT, OR THE PRODUCTS ARE NO LONGER AVAILABLE. IN THE ABOVE CASES, WE SHALL INFORM YOU BY E-MAIL THAT THE CONTRACT HAS NOT BEEN EXECUTED AND THAT THE VENDOR HAS NOT CARRIED OUT YOUR PURCHASE ORDER SPECIFYING THE REASONS THEREOF. IF THE PRODUCTS DISPLAYED ON WWW.SBU.IT ARE NO LONGER AVAILABLE AT THE TIME OF YOUR LAST ACCESS AND ONCE THE VENDOR HAS RECEIVED YOUR ORDER FORM, THE VENDOR SHALL INFORM YOU OF THE UNAVAILABILITY OF THE ORDERED PRODUCTS WITHIN THIRTY (30) DAYS FROM THE DAY AFTER VENDOR HAS RECEIVED YOUR ORDER. IF THE ORDER FORM HAS BEEN SENT AND THE PRICE HAS BEEN PAID FOR ITEMS THAT ARE NO LONGER AVAILABLE, THE VENDOR WILL REFUND THE AMOUNT PAID FOR THOSE ITEMS.
  • 2.10
  • BY SUBMITTING AN ORDER FORM TO AND MAKING A CONTRACT WITH THE VENDOR, YOU UNCONDITIONALLY ACCEPT AND UNDERTAKE TO OBSERVE THE PROVISIONS OF THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE. SHOULD YOU NOT AGREE WITH CERTAIN PROVISIONS OF THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE, PLEASE DO NOT SUBMIT YOUR ORDER FORM FOR THE PURCHASE OF PRODUCTS ON WWW.SBU.IT.
  • 2.11
  • BY SUBMITTING AN ORDER FORM, YOU AGREE AND ACCEPT THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE AS WELL AS FURTHER CONDITIONS CONTAINED ON WWW.SBU.IT, EVEN THROUGH LINKS, INCLUDING THE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF USE AND privacy policy.
  • 2.12
  • UPON SUBMISSION OF AN ORDER FORM, THE VENDOR SHALL SEND YOU A PURCHASE ORDER RECEIPT E-MAIL, CONTAINING A SUMMARY OF THE INFORMATION RELATED TO THE ORDER FORM (GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE, THE PRODUCTS' MAIN CHARACTERISTICS, DETAILED INFORMATION ON THE PRICE, TERMS OF PAYMENT, RETURN POLICY AND SHIPPING COSTS).
  • 3. GUARANTEES AND PRODUCT PRICE INDICATION
  • 3.1
  • ON WWW.SBU.IT, WE ONLY OFFER PRODUCTS MARKED WITH THE "STRATEGIC BUSINESS UNIT" TRADEMARK. THESE PRODUCTS ARE PURCHASED BY US DIRECTLY FROM THE FASHION HOUSE AND/OR THE MANUFACTURER AUTHORISED BY THE FASHION HOUSE.
  • 3.2
  • THE VENDOR DOES NOT SELL SECOND-HAND PRODUCTS, FLAWED PRODUCTS OR PRODUCTS OF LOWER QUALITY THAN THE CORRESPONDING MARKET STANDARDS.
  • 3.3
  • THE MAIN CHARACTERISTICS OF PRODUCTS ARE SHOWN ON WWW.SBU.IT ON EACH PRODUCT PAGE. THE PRODUCTS OFFERED FOR SALE ON WWW.SBU.IT MAY NOT EXACTLY CORRESPOND TO THE REAL GARMENTS IN TERMS OF IMAGE AND COLOURS DUE TO THE INTERNET BROWSER OR MONITOR USED.
  • 3.4
  • PRICES ARE SUBJECT TO CHANGE AND WILL BE AS QUOTED ON OUR SITE FROM TIME TO TIME, EXCEPT IN CASES OF OBVIOUS ERROR. CHECK THE FINAL PRICE OF SALE BEFORE SENDING THE RELEVANT ORDER FORM.
  • 3.5
  • ORDERS MADE FROM A COUNTRY SITE DIFFERENT FROM THE ONE YOU ARE SHIPPING TO, OR TO ADDRESSES TO WHICH THE VENDOR CANNOT SHIP, WILL BE AUTOMATICALLY CANCELLED.
  • 3.6
  • ALL PRODUCTS SOLD BY WWW.SBU.IT COME WITH AN IDENTIFICATION TAG ATTACHED WITH A DISPOSABLE SEAL. WHEN TRYING ON THE PRODUCTS YOU SHOULD NOT REMOVE OR ALTER THE TAG OR SEAL FROM THE PURCHASED PRODUCTS SHOULD YOU WISH TO RETURN THE PURCHASED PRODUCT.
  • 3.7
  • AS A CONSUMER (AS DEFINED AT SECTION 1.2 ABOVE), YOU ARE ENTITLED TO VARIOUS STATUTORY WARRANTIES INCLUDING A WARRANTY THAT THE PRODUCTS SUPPLIED TO YOU CONFORM WITH YOUR CONTRACT WITH US.
  • 4. PAYMENTS
  • 4.1
  • PAYMENT OF THE PRODUCT PRICES AND RELEVANT COSTS FOR SHIPPING AND DELIVERY MUST BE MADE BY USING ONE OF THE PROCEDURES INDICATED ON THE ORDER FORM. 4.2 IN CASE OF PAYMENT BY CREDIT/DEBIT CARD, ALL DETAILS (FOR EXAMPLE, CARD NUMBER OR EXPIRATION DATE) WILL BE SENT BY ENCRYPTED PROTOCOL TO BANCA SELLA OR OTHER BANKS WHICH PROVIDE REMOTE ELECTRONIC PAYMENT SERVICES, WITHOUT THIRD PARTIES HAVING ANY ACCESS THERETO WHATSOEVER. SUCH DETAILS WILL NOT BE USED BY THE VENDOR EXCEPT FOR PERFORMING THE PROCEDURE RELEVANT TO YOUR PURCHASE OR ISSUING REFUNDS IN THE CASE OF RETURNS IN COMPLIANCE WITH THE EXERCISE OF YOUR RETURN RIGHT OR FOR REPORTING CASES OF FRAUD TO THE POLICE. THE PRICE FOR THE PURCHASE OF PRODUCTS AND THE CORRESPONDING COSTS FOR SHIPPING AND DELIVERY, AS INDICATED IN THE ORDER FORM, WILL BE CHARGED TO YOUR CURRENT ACCOUNT ONLY WHEN THE PURCHASED PRODUCTS ARE ACTUALLY SHIPPED.
  • 5. SHIPPING AND DELIVERY OF THE PRODUCTS
  • FOR SPECIFIC PRODUCT SHIPPING AND DELIVERY PROCEDURES SEE THE customer care AREA. PLEASE READ THESE SECTIONS CAREFULLY. THE INFORMATION PROVIDED IN THESE SECTIONS FORMS AN INTEGRAL PART OF THESE GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE AND, CONSEQUENTLY, SHALL BE DEEMED TO BE FULLY READ AND ACCEPTED BY YOU AT THE TIME YOUR ORDER FORM IS SENT.
  • 6. CUSTOMER CARE
  • PLEASE CONTACT OUR customer care FOR FURTHER INFORMATION.
  • other terms
Strategic Business Unit SBU JeansSBU JeansSBU Jeans Sbu MagazineSbu MagazineSbu Magazine
* Spedizione gratuita per ordini di almeno € 200 * Free express delivery on orders over € 200 * €200以上のお買い上げで送料無料